Budżetowa RN22 :P
Autor Wiadomość
A.S. Offline
HULK
*****

śląsk
K8 + K63 2021

Liczba postów: 3,210
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 22
RE: Budżetowa RN22 :P
Yamaha recommending 10w40 or 20w50 ... but still for use bike on the road .. but Red_icon_smile .. no problem >> after first 2 track days I try other viscosity ...
But i have other problem .. I CAN NOT turn off the Engine braking .. Red_icon_sad ... in ETV maps on 1 - 6 gear I put 90 or 80 or even 20 .. I reflash ECU ( during the proces I see - preparing ETV tables ) - and nothing happens Red_icon_sad ..
I close the gass and still have irritating very strong braking Red_icon_sad ..
I change the : Disable Inj. decel cut >> to TRUE ...
Nothing happends ...
Everything works fine >> power is OWNSOME !! This bike terrifying me now ... but one thing i cant accept : when I close gass and open, bike have KICK .. like very strong kick in the ass Red_icon_tongue ..
When I'm in the middle of a corner it's a straight road to fall down..
What I must do to have smooth reaction on the accel. ??

LukeR1 >> twoje wydechy pracują jak MYSZKI przy tym co się wydobywa tera u mnie z tyłu Red_icon_sad ..

Ale >> co jeszcze .... Dzisiaj podjechał kolega z R6 2005 rok ... Odwieczny problem z falującymi wolnymi obrotami po zmianie na przelot .. ( wersja USA bez sondy itd.. ) ... Podłączyłem mój AT do jego PC-V .. wolne obroty to zupełnie inna bajka więc to zostawmy ( ważne że udało się zrobić to perfekcyjnie - na prawdę się da ) ..
Ustawiłem tabelę AFR na bezpieczne wartości : 13,8 - 12,5 i heja...
Przeleciał 3 razy po 5 km przez las zaakceptowaliśmy zmiany .. I już jak odjeżdżał to po ruszeniu poszła na koło jak samo zło ... już widziałem że definitywnie gorzej to nie jest Red_icon_tongue ... Ale spokojnie czekałem co powie... Jak wrócił to skomentował tylko tyle że różnymi 600-kami jeździł i nowym ZX-6 full torowa i innymi R6 ... ale żadna ale to żadna tak nie szła jak ta teraz .. zębatki są zmienione to fakt ale zawsze tak zmienia i zeszły sezon też na niej latał po drodze trochę, ale na 4 tym biegu od 10.00o obr. jak się raptownie gazu doda po zmianie pasa żeby wyprzedzić auto to przednie koło ma trudności w zdecydowaniu się czy zostać na jezdni czy jednak nie .. NIE PODRYWA jej do pionu oczywiście, no bez przesady, ale tak rwie że czuć to od razu na kierownicy że przód waży 0,5 kilograma ....
Na poważnie >> jest różnica niesamowita .. wszelkie te teksty o szukaniu koni których nie ma itd. to w 100% opinie ludzi którzy nie mieli do czynienia z AT-200 + PC-V .. Po ustawieniu AFR na 12,5 czy 13,0 przy pełnym otwarciu przepustnicy motocykl zmienia się w odrzutowca z dopalaczem ..
I teraz >> pytanie zasadnicze : CO Z TYM DALEJ ??
W sensie takim czy jest to bezpieczne dla silnika ? Cała wiedza mówi że zbyt uboga mieszanka ( AFR 16-20 ) niszczy piec ale ta w zakresie 12,5 - 13,8 jest bezpieczna i najskuteczniejsza..
Silniki katujemy a się nie grzeją, kupiłem pirometr z tzw. emisją żeby mierzył dobrze stall >> rury wychodzące z silników mają równą temperaturę ( oczywiście w ramach błędu pomiaru +/- 10 stopni ) ... Średnie spalanie przy jeździe mocno dynamicznej pokazało mi teraz 11,2 litra .. więc jest spoko .. cały czas 2 czy 3 czy 4 i maneta do połowy ( u mnie nie da się teraz więcej bo albo zrywa tył albo ją dźwiga ) .. przyzwyczaję się ale mniejsza, chodzi mi o apetyt na paliwo a jest spokojnie do zaakceptowania ..
Oczywiście >> nadal taka zabawa jest zabawą .. tzn. nie wiadomo bez wykresów na hamowni gdzie można coś jeszcze podnieść, gdzie coś mogłoby być lepiej, ale nawet teraz ustawiając dane wartości mieszanki powietrzno-paliwowej tak z dupy albo czapki na zasadzie kilku stałych prawd opisanych przez szpeców z USA ... to efekty są piorunujące ..
Na hamowni też monitorowany jest w największej mierze AFR ( chyba ) ale tutaj AT-200 bada kilka razy na sekundę skład spalin, porównuje, dostosowuje dawki paliwa - tego człowiek nie zrobi na rolce w czasie rzeczywistym i to kilka razy czy kilkadziesiąt razy na sekundę .. No brakuje mi wiedzy jak to jest na hamowni robione Red_icon_wink ... ale się dowiem ...
2017-04-15, 04:59 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Koczis Offline
Moderator - Forumowa Legenda :)
*****

Warszawa
RN65 i RN01

Liczba postów: 10,687
Dołączył: May 2011
Reputacja: 58
RE: Budżetowa RN22 :P
A.S. , a czy z każdym kompem można się do Ciebie udać? Nie ukrywam, że ciut mi czasem brak tej mocy jaka była zanim wróciłem z kompem do serii Red_icon_cheesygrin
No i ciekaw jestem czy wszytko jest dobrze wgrane, chodzi mi właśnie o ten skład mieszanki.
---
Jawa TS350 > XJ600s > FZS600 > RN12 2004 > RN09 2002 > FZ1s GT > RN09 2003 > CBR1000RR SC57a > RN12 2006 > RN22 lift > RN32 + RN01 > RN65 2024 + RN01 1999


Moje kiepskie filmy na YT: https://www.youtube.com/user/koczis27/videos





2017-04-15, 05:19 PM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
A.S. Offline
HULK
*****

śląsk
K8 + K63 2021

Liczba postów: 3,210
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 22
RE: Budżetowa RN22 :P
No nie próbowałem reflasha na takiej zasadzie o jakiej rozmawialiśmy .. raczej ECU musi być dopisane - ale nie wiem Red_icon_wink  ...
Tak czy inaczej  >> to wszystko i tak póki co nie ma znaczenia, bo ja zbyt mało wiem żebym cokolwiek robił w ECU innym niż swoje Red_icon_wink ..
Co do AFR to tu jest filmik naszego kochanego TAD158 ( to jego softy latajo po rołdach przy reflashach na zlecenie )
https://www.youtube.com/watch?v=qiaYeFWFG6U
Na animacji licznika widać jaki AFR ma ustawiony - to jest 7 sesja i tu jest niższy na poprzednim filmie w sensie 5-ta sesja .. widać o wiele wyższy ..

Tylko sprawa ma jeszcze jeden aspekt >> długo będzie ale hooojj Red_icon_tongue :
Idąc na hamownię ktoś podłącza to czy tamto .. naparza, ustawia, wgrywa i super .. na a ja to widzę od strony kuchni ... Ustawiam AFR .. idę pojeździć .. komp ustala dawki paliwa .. akceptuje zmiany, zapisuje je w tabeli paliwowej .. i jadę znowu polatać .. i hooj wielki jak szelki !!!!  Znowu jest inaczej, znowu cyferki są w pizdu inne a to 2 a to -1 .. a to 22 a to -19 .. w tym samym miejscu TABELI .. to qufa o co kaman ???  Dlaczego to co chwila jest inne ??
Mnie to ryba, bo AT-200 pilnuje żeby wartości były takie jakie zadałem .. ale jeżeli one się zmieniają >> A SIĘ ZMIENIAJĄ w 100% ... to pod duzym znakiem zapytania staje wizyta jednorazowa na hamowni Red_icon_sad  ... tam jest inne temperatura, inne ciśnienie inny pęd powietrza wreszcie .. to po hooojj takie strojenie i do czego i na jakiej zasadzie ?? Mało tego >> po tuningu co pilnuje zadanych wartości AFR przy zmiennych warunkach w jakich moto lata .. ile jest tlenu w powietrzu przy 10 stopniach a kiedy powietrze na 30 stopni ?? No chyba każdy wie jak to działa .. To ile tlenu będzie kiedy będzie gorąco a motocykl zasysa te same ilości powietrza ?? I co ?? I wtedy tyle samo paliwa ?? No przecież bzdura piramidalna .. I tak można sobie dywagować dłuuuugoo Red_icon_smile ...

Kiedy jest ori sonda .. wiemy jak to działa, ale często są one wyłączane przy strojeniu ..

Mamy sensory > ciśnienia i temp. powietrza zasysanego .. CZYLI MUSI być algorytm przeliczający ile tlenu jest przy danych wartościach i na podstawie bazowych wartości ustawia mieszankę w danych warunkach ?? No czacha dymi Red_icon_tongue  ...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2017-04-15, 05:49 PM przez A.S..)
2017-04-15, 05:43 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
NoExpert Offline
Amerykanin
***

So. Cal
2014 R1 RN23

Liczba postów: 229
Dołączył: Mar 2015
Reputacja: 7
RE: Budżetowa RN22 :P
You're going the wrong way. Go up in value for the decel maps to reduce engine braking. Only do gears 1-6 and just type in a high number like 110, it'll put the max allowed value in the cell. Leave N at 100 all the way across. Going lower makes engine braking more harsh. If you want I can send you my image and you can copy the throttle and decel maps and paste them into your image. My engine braking is pretty reduced, or at least as much as I can without the software limiting it.

Watch Tad's image, its rich, even more so for you since I don't think Poland adds ethanol to its petrol. In the US about every fuel station adds 10% ethanol.

Also a few of his maps need reworking. Nothing major, just small points of adjustment.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2017-04-15, 08:01 PM przez NoExpert.)
2017-04-15, 07:54 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
A.S. Offline
HULK
*****

śląsk
K8 + K63 2021

Liczba postów: 3,210
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 22
RE: Budżetowa RN22 :P
Hmm.. I see the FT is one big problem .. I go home, turn on the laptop .. and with every next version I have one or more bugs in soft Red_icon_sad ! .. Irritating .. Import from PC-V working right now ??
I cant put more than 101 in "decel" tables .. Still engine braking is to big ..
But, this is not important .. Now I have some questions about AT ..
Instruction tells me that NOT put any values to tables from 0% trottle to 5% in 0 to 6000 rpm.
WHY ?? Dynojet sells Sonda Optimizer and says (in this same area) >>> Sonda Optimizer gives You a 13,6 AFR in closed loop ! .. So ... When i dont have this ( optimizer or stock O2 sensor ) i cant put 13,5 AFR to this area ?
Strange ...
I reflash ECU with Unrestricted soft ( lately I load STOCK ) I dont see any differences between STOCK and UNREST. soft in (EU) version ... but .. OK .. I reflash ones again .. Put my changes on engine braking, work of throttle, any other ... turn OFF this area on AutoTune ( I reflash last time with import PC-V map .. and I have there value 0 - 5 % to 6000 rpm. ). Right now we start again ... Red_icon_sad ..
2017-04-17, 08:24 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
NoExpert Offline
Amerykanin
***

So. Cal
2014 R1 RN23

Liczba postów: 229
Dołączył: Mar 2015
Reputacja: 7
RE: Budżetowa RN22 :P
FT has had some issues, that's for sure. I didn't use it for a while when they screwed up some features. Seems like each fix breaks something else.

I'll look at the 09-11 EU image tonight and see if I can import some data into it. If it works, I'll send you an image to look at when I finish.

The unrestricted and EU maps are the same if I remember correctly. If their 09-11 3/4 system unrestricted image is like the 12-14 3/4 system unrestricted image, run away, it's horrible.

As for auto tune, 0-5% to 6000 rpm is about the area covered by closed loop with the stock O2 sensor, so it could be tuning this on the fly which is why you'd disable it. There's a plug on the AT for the stock O2 harness, correct? I thought it emulates the stock O2 sensor at the low end. Flip side, if you disable the O2 sensor in FTE, you will want to enable this area in order to tune it.

If you enable that area in AT and leave the stock O2 sensor enabled in FTE the data from each will fight each other giving you some crazy adjustment values.
2017-04-17, 01:21 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
A.S. Offline
HULK
*****

śląsk
K8 + K63 2021

Liczba postów: 3,210
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 22
RE: Budżetowa RN22 :P
BIG THX .. I received message right now Red_icon_wink
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2017-04-18, 09:55 AM przez A.S..)
2017-04-18, 09:50 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
NoExpert Offline
Amerykanin
***

So. Cal
2014 R1 RN23

Liczba postów: 229
Dołączył: Mar 2015
Reputacja: 7
RE: Budżetowa RN22 :P
You're welcome. Give it a try and see how it does. It's mostly what I'm running now with some small exceptions that don't work in the 09-11 ECU
2017-04-18, 01:39 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
A.S. Offline
HULK
*****

śląsk
K8 + K63 2021

Liczba postów: 3,210
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 22
RE: Budżetowa RN22 :P
OK .. but in my city right now I have 10 cm of snow ( FUCK !!!!! ) Red_icon_sad .. Tests maybe in next week ..
2017-04-18, 07:46 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
NoExpert Offline
Amerykanin
***

So. Cal
2014 R1 RN23

Liczba postów: 229
Dołączył: Mar 2015
Reputacja: 7
RE: Budżetowa RN22 :P
It'll be 35° C here this weekend. Can't wait to get out of here the weekend after.
2017-04-19, 01:31 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
A.S. Offline
HULK
*****

śląsk
K8 + K63 2021

Liczba postów: 3,210
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 22
RE: Budżetowa RN22 :P
Nie ma za dużo czasu w sezonie ale coś tam napiszę ..
Wszystko działa, wszystko ogarnięte ...
Auto Tune + PC-V   >>  pracuje perfekcyjnie ..
Flash Tune  >>  działa bez zarzutu ...
Blipper  >>  po chwilowych perypetiach NAPARZA okrutnie Red_icon_smile .. Podłączenie jest banalne i dosłownie plug&play .. tylko musiałem przejść tą drogę sam bo tutaj nikt nic nie wie Red_icon_tongue ..
Przegazówki które to robi są miażdżące Red_icon_wink ... w połączeniu z pełnym przelotem  - dosłownie - i zestrojonym AFR-em na mniej ekologiczny Red_icon_tongue chodzi to jak rasowy silnik z Nascaru ...
Krótki rollgaz jest nieco upierdliwy w montażu ... a dużo krótszy nie jest ...
Ogólnie moto zapierdala jak samo zło .. Do tej pory nie spotkałem motocykla na Brnie i na Hungaro którego bym nie dogonił i nie wyprzedził na prostej ... a z różnymi moto się sparingowałem .. OCZYWIŚCIE mówię o sytuacji kiedy rajder jest na podobnym poziomie i wychodzimy z winkla niemal identycznie ... Różnica przed zaaplikowaniem AutoTuna a po jest na prawdę spora ..
Silnik się nie grzeje .. w czasie sesji mam 76 do 81 stopni ... oliwa do zawieszenia ( LM 5W ) jest perfekcyjna - 6 dni na torze a przód jest nowy .. nie jak nowy czy prawie nowy .. on jest NOWY .. opona pracuje idealnie >> polecam ten olej do zawiechy Red_icon_smile !!!
Na pewno czeka mnie robota z koszem .. nie hałasuje mocno ale wibruje i to mnie wkurza .. namierzę używany to będzie regeneracja i podmianka ..
Coś chcecie wiedzieć o PC-V .. czy AT czy FlashTune .. nie wiem, cpilonach czy rollgazie to mogę pomóc bo trochę z tym pod żyłem ..
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2017-06-03, 10:14 PM przez A.S..)
2017-06-03, 10:12 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
ryba Offline
Użytkownik
***


zx10rx2 636rn01

Liczba postów: 466
Dołączył: May 2012
Reputacja: 1
RE: Budżetowa RN22 :P
AS mocniejsze to jest od dychy? Mam trochę zrobioną pierwszą gen zx10r i żadna rn22 nawet podejścia nie ma... wychodzi że chłopaki mają taką rezerwę w swoich maszynach czy kawa faktycznie taka mocna?
2017-06-04, 11:54 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
A.S. Offline
HULK
*****

śląsk
K8 + K63 2021

Liczba postów: 3,210
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 22
RE: Budżetowa RN22 :P
Nie mam pojęcia .. ale od ZX-10 (które miałem, z 2007 roku) jest dużo ale to dużo mocniejsza .. Rwie do przodu az czasami jest to nieprzyjemne.. Kawasaki przyspieszało mocno ale nie tak brutalnie. W Kawie na 4-tym biegu miałem np. 4 tysiące obrotów i odkręciłem gaz to buczała i dupa była .. tutaj jak to zrobię to tylko zawibruje i jak wystrzeli to szok .. Całą filozofię jazdy na Hungaro musiałem przebudować i dopiero wtedy zacząłem kręcić czasy jak 2 lata temu.. jedynki nie używałem już wcale 2 na szykanie .. reszta 3 i 4 .. byłem w szoku że zakręty gdzie na Kawie musiałem schodzić na 2 tutaj leciałem w końcu na 3-ce ... Lewy szybki bez problemu 4 ... potem 2, 3 i tylko prosta była 4 i 5 .. Gdybym tak odkręcał gaz jak na Kawie i na tych biegach co na Kawie to bym od razu dupę miał z boku na wysokości kierownicy ..
Różnica jest jeszcze taka że przed ustawieniem AFR na wolnych obrotach musiałem dodać lekko gazu żeby ruszyć bez przyduszania, teraz robi sobie tugu,tugu, puszczam powoli sprzęgło... i jedzie i to dość żwawo. Jak w dislu.. Red_icon_tongue ..
2017-06-04, 07:55 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
A.S. Offline
HULK
*****

śląsk
K8 + K63 2021

Liczba postów: 3,210
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 22
RE: Budżetowa RN22 :P
Blipper sprawdzony na Panooni ... działa powalająco Red_icon_smile .. to jest jeden z najlepszych moich zakupów, obok FTE ... w zestawieniu z wyłączonym hamowaniem silnikiem można redukować biegi 2 w dół w złożeniu bez żadnych konsekwencji na tylnym kole .. Ja niestety umiem tak tylko w jednym miejscu na Pannoni więc tylko tam z tego korzystam ale jest to mega sprawa ..
Zaufanie temu, zajęło mi nieco czasu, do tego ustawienie QS jest meczące bez hamowni ... ale warto bo teraz biegi chodzą niemal jak w onboard-ach z MotoGP .. czy w górę czy w dół >> tylko zmianę obrotów słychać ..
Co do charakterystyki to downshift najlepiej pracuje od 8000 obr. wzwyż .. pisze o tym dlatego że raczej bym to na tor proponował .. na ulicy też, ale jazda raczej powyżej połowy obrotomierza .. Poniżej 8000 do 4000 szarpie i dodaje gazu dość dużo .. JEST OPCJA żeby to zmniejszyć ale grzebanie przy niej dla mnie skończyło się niemal szpitalem więc Red_icon_tongue ...

Czujnik ciśnienia też pracuje idealnie .. koszty niewielkie >> czujnik + duża dioda + opornik + kawałek kabelka ..
Podłączenie w RN22 banalne .. + z postojówek a masa z czujnika oczywiście ..
Montaż lepszy jest jednak z prawej strony - więcej miejsca a czujnik mimo że kupiłem najmniejszy wśród standardowych to jednak swoje wymiary ma ..
Kupiłem 0.6 bara ... I teraz tak >> kiedy zapalamy dioda gaśnie .. ale jak motocykl jest po sesji na torze i oliwa dostaje sporo temperatury ( pomimo wskazań płynu np. 78 czy 90 stopni ) to po zatrzymaniu kiedy ustabilizują się wolne obroty to dioda lekko mruga w rytm pracy silnika .. czasem mniej czasem mocniej >>> czyli wtedy ciśnienie jest na poziomie 0.5 - 0.6 bara .. po podniesieniu obrotów nawet o 500 od razu gaśnie ... TAK ŻE tani a fajny bajer, bo dużo daje informacji ..

Teraz czas na kolejny pakowanie pieniędzy w ten wór bez dna.. czyli kolejną pierd@#$ wadę fabryczną tej porażki na dwóch kołach pod nazwa Yamaha .. CZYLI KOSZ SPRZĘGŁOWY >> młóci i wibruje jak pojebany do tego stuka co chwile jak napęd "dżdżownicowy" w "Polowaniu na Czerwony Październik" ..
Dzisiaj kosz do pudła .. w poniedziałek wysyłka do Damiana .. Red_icon_tongue ...
BOŻE !!! JA CHCE SUZUKI Red_icon_tongue !!! No chyba że po tej naprawie skończy się festiwal wad i napraw .. to odszczekam wszystko Red_icon_tongue AVE RN22 !!!! Red_icon_tongue ...
2017-06-17, 12:44 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
NoExpert Offline
Amerykanin
***

So. Cal
2014 R1 RN23

Liczba postów: 229
Dołączył: Mar 2015
Reputacja: 7
RE: Budżetowa RN22 :P
Did you ever do the upgrade on the clutch? It's three factory parts, worked great on mine.
2017-06-18, 03:08 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
srubar1 Offline
yamaha r1
*****

starachowice
rn12

Liczba postów: 2,123
Dołączył: Apr 2012
Reputacja: 8
RE: Budżetowa RN22 :P
as jaki kupiłes ten czujnik samochodowy....to niebieski kolor chyba
co dziwne miałem taki i było jak piszesz ale na innej pompie niemry gała ,....czyzby cos znia mierzyłeś manometrem temp oleju 95stopni
ja kombinuje teraz z płytka avt i mały wyświetlacz na polkę 3cyfry lub 2

o tto cos takiego jak ten czajnik tempppppppp


Załączone pliki Miniatury
       
r1 i życie staje się szybsze......Red_icon_smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2017-06-18, 06:53 PM przez srubar1.)
2017-06-18, 06:47 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
A.S. Offline
HULK
*****

śląsk
K8 + K63 2021

Liczba postów: 3,210
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 22
RE: Budżetowa RN22 :P
Czujnik mam identyczny - tylko M16x1.5 i ciśnienie załączania 0.5-0.6 bara
http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-olej...31606.html

Serwisówka twierdzi że mam mieć chyba 5 bar przy 5000 obr. więc ciśnienie jest i nie ma co grzebać .. obroty mam na dolnej granicy 1150 - 1160 wystarczy dosłownie 500 obr wyżej i dioda się nie zapala więc w 100% jest wszystko OK .. A czy 95 stopni ma olej to nie wiem ale po 20 minutach na Panooni to raczej dość rozgrzany jest Red_icon_wink

NoExpert - nie nic nie robiłem, a na czym to polega ??
I jeszcze mam pytanie : napisałem do FTE czy jest możliwość podniesienia wolnych obrotów bo mi na torze przeszkadza 1150 .. potrzebuje 1800 a nawet 2100 obr./min .. Odpisali mi że mam spróbować zmienić wartości : Try raising the numbers in ECT vs RPM to achieve a higher idle.
I nie wiem o co chodzi Red_icon_sad  ... w całej tabeli mam je podnieść czy tylko w części ?? Nie wiem z czego składa się ta tabela - jakie tam są dane  ... wiesz o co chodzi ??


I mała fotka z Panooni Red_icon_wink

[Obrazek: cf444004db196d00.jpg]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2017-06-18, 08:53 PM przez A.S..)
2017-06-18, 08:27 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
NoExpert Offline
Amerykanin
***

So. Cal
2014 R1 RN23

Liczba postów: 229
Dołączył: Mar 2015
Reputacja: 7
RE: Budżetowa RN22 :P
Graves makes a clutch kit they sell for about $80 in the US, however you can get the individual factory parts plus the cover gasket (not included in the Graves kit) for much less. I ordered these parts to install in my R1, you replace the inside friction plate with these parts and it smooths everything out. The parts are from the 04-08 R1.

5VY-16383-00-00 SPRING, CLUTCH BOSS
5VY-16384-00-00 PLATE, SEAT
5VY-16331-00-00 PLATE, FRICTION 2

14B-15461-00-00 GASKET, CRANKCASE COVER 2

Total for the parts was $50 from my dealer.

You can do the job with the bike on the side stand without draining the oil.

Soak the fiber plate in fresh oil for a bit, I did about 12 hours.
Disconnect the clutch cable below the clutch cover.
Remove the clutch cover, discard the gasket and clean the mating surfaces.
Remove the pressure plate/springs.
Note the alignment marks on the outer clutch fiber and on the clutch basket, the outer fiber will be offset one notch from the rest. Remove the plates keeping them in their stack order.
Switch the last fiber plate with the new fiber plate.
Install the seat plate then the clutch boss (inner diameter should contact the seat plate with outer diameter facing out).
Install the new fiber plate and the original steel and fiber plates in the reverse order you removed them paying attention to the alignment marks.
Install the pressure plate/springs.
Install the new cover gasket and cover and fit the pinion so the pull arm is as far rearward as possible (may take a few tries).
Reconnect the clutch cable and check the lever adjustment.

If you want a stronger clutch you can install stiffer springs with the pressure plate such as EBC, YEC or Barnett. I installed three Barnett springs and three stock springs alternating each one so the pressure is even all around. You can adjust the clutch strength and how stiff the lever is by changing the springs from two (opposite each other), three (every other), four (two stock opposite each other), or all six of the stronger springs.

Be sure to follow the torque specs in the service manual and tighten everything in a crisscross/star pattern.

The clutch will engage differently after the changes so be safe while getting accustomed to it.
-----------------------------------
As for the idle, go down to the ECU Settings and switch extend warmup idle to TRUE. This will give you around an 1800 RPM idle if you left the warm up maps alone. Give it a try and let me know if it worked.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2017-06-20, 12:03 AM przez NoExpert.)
2017-06-20, 12:01 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
NoExpert Offline
Amerykanin
***

So. Cal
2014 R1 RN23

Liczba postów: 229
Dołączył: Mar 2015
Reputacja: 7
RE: Budżetowa RN22 :P
Did you get a chance to try the idle adjustment?
2017-06-23, 01:40 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
A.S. Offline
HULK
*****

śląsk
K8 + K63 2021

Liczba postów: 3,210
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 22
RE: Budżetowa RN22 :P
I waiting for the parcel form Damian with clutch and rest of parts .. Red_icon_sad
After install I can check "extend warmup idle to TRUE" Red_icon_smile
2017-06-23, 05:04 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post


Dodatkowe informacje


Skocz do:

-->