Projekt RN22
Autor Wiadomość
Ziutek Offline
Użytkownik
***




Liczba postów: 462
Dołączył: May 2011
Reputacja: 0
#81
RE: Projekt RN22
Ja sie zastanawiam nad przesiadka na rn22 i chyba od razu bym wyslal komputer jezeli jest taka prawda jak piszecie Red_icon_smile
2012-09-01, 02:08 PM
Szukaj
kawasakizx9r Offline
Użytkownik
***




Liczba postów: 373
Dołączył: Mar 2012
Reputacja: 1
#82
RE: Projekt RN22
Mysalem ze Marider sie zalczy w watek bo to glownie on jest uzytkownikiem rn22 po modach na tym forum. Co do moda na ECU nie ma chyba potrzby zachwalania wytarczy poczytac co sie dzieje w stanach albo w UK teraz z r1-dynkami Red_icon_wink i jakie sa opinie.
2012-09-01, 02:48 PM
Szukaj
marider Offline
E=mc^2 ;]

Podlasie
Rn22 / EU

Liczba postów: 2,261
Dołączył: Dec 2011
#83
RE: Projekt RN22
(2012-09-01, 11:04 AM)kawasakizx9r napisał(a): Teraz slowo do kolegi maridera- czy na nowym modzie powinni latac niedoswiadzczeni?
Ni chusteczki, nakryc sie teraz mozna R1 latwiej niz o tym pomyslec takze jak nie masz doswiadczenia, to lepiej albo kup slabsze moto albo nie wyskakuj ponad mode B Red_icon_wink Ale jakby sie znalazl chetny na testy w okolicach, to moze podjechac do Bialegostoku swoja europejska RN22 i mu swoje ECU udostepnie na przejazdzke (montaz zajmuje minute). Na razie obmyslam dalszy sposob optymalizacji wynikow a te powiem ze nawet i bez tego nie sa zle. Co mnie dodatkowo cieszy - nie musze juz robic gory silnika zeby moto mialo pierdolniecie, a druga zapasowa kompletna glowica lezy w pudelku gotowa do wysylki ;d

Wartosci maxymalne z ostatniego pomiaru na hamowni z przedwczoraj:

160KM @ 12860 rpm oraz 103,4Nm @ 9610 rpm (na kole!!!)

ktore malo w sumie mowia (poza tym ze R1 ani zaden inny motocykl na rynku bez przerobek silnika nie ma zadnych ubzduranych 200 'kuni'). Tylko odpowiedzcie sobie na podstawowe pytanie : czy lepiej miec sprzeta z 5KM i 3Nm wyzej ale jezdzacego i rozpedzajacego sie jak slimak z opoznienienm na przepustnicy i wtryskach czy motocykl o deko mniejszej max mocy i momencie ale za to wciskajacego galy w oczodoly z przyspieszenia? Modyfikacja komputera jest dla silnika zupelnie bezpieczna, to tak przy okazji i nie trzeba placic po 2000 EUR jak za odblokowanie ECU w BMW1000RR Red_icon_smile
2012-09-01, 03:18 PM
Szukaj
kawasakizx9r Offline
Użytkownik
***




Liczba postów: 373
Dołączył: Mar 2012
Reputacja: 1
#84
RE: Projekt RN22
Odrazu dodam ze koledzy od Rn22 macie mozliwosc przetestowania za darmo odblkowanego KOMPA Maridera (z tego co rozumiem z poprzednich postow) i pasuje do kazdej R1 rn22 EU. Podjezdzacie zakaldacie i co bede dalej mowil..... micha sie cieszy

A u mnie w wersji USA tak samo podlatujecie wsadzacie i macie mozliwosc przetestowania. Oczywiscie problemem jest dojazd ale no coz skor mozna kupic glupie koncowki akrapa za 4tys zl kotre nic nie daja to co tam 100zl na paliwo Red_icon_wink
2012-09-03, 11:57 AM
Szukaj
ryba Offline
Użytkownik
***


zx10rx2 636rn01

Liczba postów: 466
Dołączył: May 2012
Reputacja: 1
#85
RE: Projekt RN22
to jest moc na kole?
bo na kole to znajomy ostatnio w białej mierzył swoją zx10r z 01r i wyszło 183KM więc wynik rn22 jest z deka hmmm "słaby"...
2012-09-04, 05:13 PM
Szukaj
heko55 Offline
Użytkownik
***


1000rr

Liczba postów: 180
Dołączył: Sep 2011
Reputacja: 0
#86
RE: Projekt RN22
(2012-09-04, 05:13 PM)ryba napisał(a): bo na kole to znajomy ostatnio w białej mierzył swoją zx10r z 01r i wyszło 183KM

to wtedy były zx10r ?
a tak swoją drogą dycha 04-05 też ma pierdolnięcie jak mało co i to bez modyfikacji .
2012-09-04, 06:09 PM
Szukaj
kawasakizx9r Offline
Użytkownik
***




Liczba postów: 373
Dołączył: Mar 2012
Reputacja: 1
#87
RE: Projekt RN22
(2012-09-04, 05:13 PM)ryba napisał(a): to jest moc na kole?
bo na kole to znajomy ostatnio w białej mierzył swoją zx10r z 01r i wyszło 183KM więc wynik rn22 jest z deka hmmm "słaby"...

Chyba 180 wolow pociagowych badz powazny..... hahahahah
(2012-09-04, 06:09 PM)heko55 napisał(a):
(2012-09-04, 05:13 PM)ryba napisał(a): bo na kole to znajomy ostatnio w białej mierzył swoją zx10r z 01r i wyszło 183KM

to wtedy były zx10r ?
a tak swoją drogą dycha 04-05 też ma pierdolnięcie jak mało co i to bez modyfikacji .


zx10r 05 jak najabrdziej ma tak jak r1 06 ale do rn22 sie nie umywa mowiac kolokiwalnie Red_icon_sad. Stara bardzo stara technologia nawet tan nowa 2012 ma problem z odblkowna rn22. jesli chodzi o efekt pier....Red_icon_wink
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-09-04, 06:56 PM przez kawasakizx9r.)
2012-09-04, 06:53 PM
Szukaj
ryba Offline
Użytkownik
***


zx10rx2 636rn01

Liczba postów: 466
Dołączył: May 2012
Reputacja: 1
#88
RE: Projekt RN22
oczywiście ZX10r 2011r... Red_icon_smile Pomiar na ostatnich wyścigach w białej podlaskiej... kawasakizx9r bądź poważny Red_icon_smile bo przy pomiarach było mnóstwo osób i wyników nie brałem z kosmosu. BMW 1000rr miało 180km a standardowa dych 2011 od tak 183km. Więc piszę że mocno słaby wynik 160km tej R1...
2012-09-04, 09:04 PM
Szukaj
Kafel Offline
Lubię fajne cycki
*****

Sokołów Podlaski


Liczba postów: 4,288
Dołączył: Feb 2012
Reputacja: 3
#89
RE: Projekt RN22
Ale to nie chodzi o konie. Moc mówi o prędkości maksymalnej. Ważniejszy jest moment, no i przebieg krzywej oraz przy jakich obrotach można z niego korzystać. Czyli najlepiej jakby maskymalny moment był od jak najniższych obrotów wtedy motocykl się najlepiej zbiera

2012-09-04, 09:14 PM
Szukaj
kawasakizx9r Offline
Użytkownik
***




Liczba postów: 373
Dołączył: Mar 2012
Reputacja: 1
#90
RE: Projekt RN22
(2012-09-04, 09:04 PM)ryba napisał(a): oczywiście ZX10r 2011r... Red_icon_smile Pomiar na ostatnich wyścigach w białej podlaskiej... kawasakizx9r bądź poważny Red_icon_smile bo przy pomiarach było mnóstwo osób i wyników nie brałem z kosmosu. BMW 1000rr miało 180km a standardowa dych 2011 od tak 183km. Więc piszę że mocno słaby wynik 160km tej R1...

Kolega Kafel chyba odpowiedzial i trafil dokladnie w sedno, a chodzi kolokwialenie mowiac o pier... nie gdzies w kosmosie a w zakresie glownie uzytkowym. Oczywiscie rn22 jest slaba bardzo slaba na mocy maksymalnej do s1000rr czy zx10rr 2011 bez dwoch zdan- ale to kwestia co bylo priorytetem dla inzynierow budujacych ta jednostki napedowe. Nie ma zadnych problemow zeby yamaha zrobila taka moc jak reszta ale nie o to chodzilo przeciez(chociaz rzeczywiscie moglo by byc o 10KM wiecej).

Odrazu dodam seryjna rn22 nie jezdzi ona sie wlecze-ma takie restrykecje na przpustnicy ze to sie pownno w sadzie skonczycz dla yamahy Red_icon_wink. Ale neistety zeby przejsc restrykcyjne pomiary norm emisji spalin musieli ja zdalwic tam gdzie byla potrzeba.

Marider Ja i jesze jeden kolega z tego forum mamy pelne yamahy- nie znamy sie a kazdy z nas pisze o tym jak jezdzi teraz rn22 z maksymalna euforia.

Rn19 ma tez podbne restrykcje-nadmieniam Red_icon_wink
2012-09-04, 10:03 PM
Szukaj
marider Offline
E=mc^2 ;]

Podlasie
Rn22 / EU

Liczba postów: 2,261
Dołączył: Dec 2011
#91
RE: Projekt RN22
ryba - w Bialej Podlaskiej SMG mierzy moc NA SILNIKU i to BEZ KALIBRACJI hamowni. Bylem w niedziele na Pucharze (ktory moj kumpel wygral nota bene na Kawce Red_icon_wink ), widzialem jak wygladaja te pomiary - z przegazowkami w trakcie niewiadomo na co i po co- odejmij z tego jakies 30% i bedziesz mial moc na kole, tak jak ja mierze swoja R1 na hamowni w Bialymstoku Red_icon_smile Fakt ze rekord pomiaru na hamowni w Bialej to BMW 1000RR i 212KM ale podkreslam ze to pomiar wykonywany na - NA SILNIKU/WALE! , jeszcze nie slyszalem zeby jakis fabryczny motocykl wyskoczyl powyzej 180KM na kole. Po modyfikacjach i grzebaniu w silniku - jak najbardziej.

Jako przyklad - znajomy kupil ZX10 2011 w zeszlym roku/salon/ i tez ECU wysylal do USA zeby mu go odmulili wiec nie wierze w bajki o 180KM na kole w oryginalnym motocyklu chyba ze ktos mi pokaze wykres i przedstawi opis modyfikacji...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-09-04, 10:27 PM przez marider.)
2012-09-04, 10:26 PM
Szukaj
kawasakizx9r Offline
Użytkownik
***




Liczba postów: 373
Dołączył: Mar 2012
Reputacja: 1
#92
RE: Projekt RN22
(2012-09-04, 09:04 PM)ryba napisał(a): oczywiście ZX10r 2011r... Red_icon_smile Pomiar na ostatnich wyścigach w białej podlaskiej... kawasakizx9r bądź poważny Red_icon_smile bo przy pomiarach było mnóstwo osób i wyników nie brałem z kosmosu. BMW 1000rr miało 180km a standardowa dych 2011 od tak 183km. Więc piszę że mocno słaby wynik 160km tej R1...

Jeszcze dla Ryby-popatrz na moment obrotowy w uzytkowym zkaresie obrotow i powiedz nam jak myslisz ktory z tych motocykli wydaje sie najsilnieszy z najwiekszym pierd.... ?

[Obrazek: new-curves.jpg]
2012-09-04, 10:26 PM
Szukaj
malikowy Offline
SŁOŃCE NAWALAJ !!!
*****

Łomianki k. Wawy
RN12

Liczba postów: 3,089
Dołączył: Feb 2012
Reputacja: 12
#93
RE: Projekt RN22
LOL, ale ta BeTa ma pierdnięcie na niutach na samym dole, powyżej 10tys. też nieźle musi nadgarstki wyrywać
# # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # #
R1 RN12 + BMC/PC3/Akrapovic Ypipe/A&R Track ExhaustRed_icon_fuckoffdbl
Shoei XR1100 El Capitan + Alpinestars GPPRO/SupertechR
2012-09-04, 10:46 PM
Szukaj
marider Offline
E=mc^2 ;]

Podlasie
Rn22 / EU

Liczba postów: 2,261
Dołączył: Dec 2011
#94
RE: Projekt RN22
Moc to nic, moment sie liczy. Ciekawe wykresy porownawcze ale malikowy - mala spostrzegawcza uwaga... Przyjrzyj sie momentowi RN22 (szara linia) tak od 5 do 9,5 tys obrotow. Co mi po motocyklu ktory dupe urywa powyzej 10 tys obrotow a ponizej jest slaby (pomijajac te padajace korbowody Red_icon_tongue) skoro z tego zakresu najmniej korzystam na ulicy... A tak wnioskuje ze nowa R1-neczka zabija wszystko co popadnie przy wprawnym kierowniku (wykresy pewnie sa podane dla fabrycznych motocykli a nie zmodyfikowanych, prawda?).

Ducat czy RC8 i tak wszystko zjada Red_icon_wink Ale zarowno dzwiek jak i serwis tychze to porazka hehehe....
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-09-04, 11:05 PM przez marider.)
2012-09-04, 11:00 PM
Szukaj
kowal23 Offline
Użytkownik
***

Jaslo
RN-20

Liczba postów: 468
Dołączył: Apr 2011
Reputacja: 0
#95
RE: Projekt RN22
Pany a co mozna zrobic zeby podciagnac RN20 ECU jakies czy co?
Co mi po motocyklu ktory dupe urywa powyzej 10 tys obrotow Marider jak to madrze napisales!
Red_icon_surprisedRed_icon_wfrown Miota nim jak szatan!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-09-04, 11:07 PM przez kowal23.)
2012-09-04, 11:05 PM
Szukaj
malikowy Offline
SŁOŃCE NAWALAJ !!!
*****

Łomianki k. Wawy
RN12

Liczba postów: 3,089
Dołączył: Feb 2012
Reputacja: 12
#96
RE: Projekt RN22
marider niby racja, ale ja wolę jak mi ręce urywa powyżej 8 tys. bo poniżej jeśli jadę to znaczy, że chcę jechać wolno i spokojnie Red_icon_wink no chyba, że mówimy o przyspieszaniu z miejsca, a nie w ruchu to wtedy jasne, że eRka wypada bardzo pozytywnie Red_icon_wink

Kowal to samo co zrobił Marider, jeśli dobrze czytam wszystkie wątki to skontaktuj się z kawasakizx9r i wszystko Ci wytłumaczy
# # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # #
R1 RN12 + BMC/PC3/Akrapovic Ypipe/A&R Track ExhaustRed_icon_fuckoffdbl
Shoei XR1100 El Capitan + Alpinestars GPPRO/SupertechR
2012-09-05, 12:16 AM
Szukaj
kawasakizx9r Offline
Użytkownik
***




Liczba postów: 373
Dołączył: Mar 2012
Reputacja: 1
#97
RE: Projekt RN22
(2012-09-05, 12:16 AM)malikowy napisał(a): marider niby racja, ale ja wolę jak mi ręce urywa powyżej 8 tys. bo poniżej jeśli jadę to znaczy, że chcę jechać wolno i spokojnie Red_icon_wink no chyba, że mówimy o przyspieszaniu z miejsca, a nie w ruchu to wtedy jasne, że eRka wypada bardzo pozytywnie Red_icon_wink

Kowal to samo co zrobił Marider, jeśli dobrze czytam wszystkie wątki to skontaktuj się z kawasakizx9r i wszystko Ci wytłumaczy


A jezdziles rn22 z odblkowanym ECU ? Zapewniam ciebie ze ten sprzet jezdzi po modyfikacji komputera jak superbike i na gorze tez- wyjscie z winka uslizg kola, dowalasz gazu sprzet skacze do przodu teraz jest przpieknie!!!!!!!!.

Owszem fajnie by bylo miec ta gore ale zupelnie niepotrzbne w tym momencie. Duzo trudniej(zabawniej) jezdzi sie r1 z takim pierdol... niz bmw s1000rr z taka gora.

A i jeszcze jedno-dzwiek silnika BAJKA Red_icon_wink po modzie ECU jest jeszcze bardziej wyostrzony.
2012-09-05, 10:08 AM
Szukaj
kawasakizx9r Offline
Użytkownik
***




Liczba postów: 373
Dołączył: Mar 2012
Reputacja: 1
#98
RE: Projekt RN22
Dla waszej informacji POKAZUJE ze mozna miec wiksza moc i spier... calkowicie tzw. Jad. Kilka pomiarow mocy dla prawdziwych SUPERBIKOW R1 rn22 jak i Rn19: Wykresy Mocy pokazuja zle tunigowane jednostki napedowe R1-dynek vs seria ( Tuningi przprowadzone na podzespolach Yec-a, zrobione glowice, walki, zawory sprezyny, stopien sprezania z 12.7 podniesiony do 13.2).

I jaki z tego moral Red_icon_wink
R1 2008- silnik Superbike vs seria
[Obrazek: scaled.php?server=689&filename=bad07.jpg&res=landing]
R1 2011- silnik Superbike vs seria
[Obrazek: scaled.php?server=228&filename=bad09.jpg&res=landing]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-09-06, 12:13 AM przez kawasakizx9r.)
2012-09-06, 12:13 AM
Szukaj
BeMisz Offline
Moderator
*****

Warszawa
brak

Liczba postów: 1,422
Dołączył: Jul 2010
Reputacja: 4
#99
RE: Projekt RN22
Off-Top: wyjebałem redundancję - "porządek ma być, bez względu na ustrój"!
(i koniec pierdolenia, bo burdelu nie znoszę, a wszelkie srutu-tutu można uskuteczniać na PRIV)
2012-09-07, 04:03 PM
Strona WWW Szukaj
kawasakizx9r Offline
Użytkownik
***




Liczba postów: 373
Dołączył: Mar 2012
Reputacja: 1
RE: Projekt RN22
Ok wiem ze moze te forum nie jest dedykowane i skupia ludzi ktorzy lubia budowac silnik i je ulepszac ale ok podrzuce kilka ciekawych materialow i informacji.

Kolega 'Marider' wykazal sie meskoscia i widze ze stara sie ulepszyc swoja rn22 lacznie z czyms grubszym np. modowa glowica (mozliwe ze w przyszlosci)

Przykre jest takze ze tak malo z was od rn22 interesuje sie techniczna strona swoich r1-dek. I ma obrzydzenie do wlasnych eksperymentow. A tak naprawde mozna sobie zadac pytanie a co moze sie stac.... w najgorszym przypadku uszkodzicie silnik i za kilka groszy go odbudujecie to tylko 'sprytny kawalek aluminium' i nic wiecej. Uzywane czesci kosztuja grosze.

Rn22-modyfikowana glowica (plusy i minusy)

Podrzucam dwa zdjecia zmodyfikownych glowic rn22-Obie w przyblizeniu daja wzrost mocy w granicach 4-6KM w gornym zakresie obrotow a co najwzniejsze nie obcinaja srodkowego zakresu (wykresy powyzej) co jest najwazniejsze !!!!!!!

Co najciekawsz a zarazem wskazujace na to jak dobrze ten silnik (rn22) jest fabrycznie zoptymailowany to fakt ze srednio mamay tylko 5KM 'zdrowego' wzrostu (w k11 gsxr1000 ok 8-11KM). Trzeba pamietac ze oczywiscie mozna uzyskac lepszy rezultat w piku mocy ale calkowicie stracic srodkowy zakres. Wiec mowinie tylko o mocy maksymalnej w piku jest raczej bez sensu(wykr. posty wyzej).

Przyklad: Trzymamy nieoficialny rekord mocy maksymalnej uzyskanej w klasie 900ccm Kawasaki zx9r (1996) z roku 1999. Silnik czesciowo byl juz przygotowany u mnie w stanach a w Polsce mial dobrane 4 rozne glowice. Wynik byl taki ze z 4 glowic tylko jedna dala wiekszy wzrost mocy bez naglego spadku momentu w srodkowym zakresie obrtow). Takze na certyfikowanej hamowni z silnika wycisnelismy 144KM-kolo tyl.

Wracajac do Rn22 i tego silnika- JEST TO NAJTRUDNIESZY i nabardziej pokrecony silnik do modyfikacji!!!!! Po pierwsze dlatego ze jest inny od innych i nie ma jeszcze doswiadczenia na rynku z tego typu jednostakmi napedowymi. Znam wiele przykladow tuningu tych silnikow ktore zakonczyky sie mniejsza moca niz fabryczna!!!!!! Pomimo ze zostaly uzyte wyscigowe komponenety Red_icon_smile.

Dlatego najlepiej jest zrobic Blueprinting a nie tuning tego silnika Red_icon_wink. Narazie najlepiej dziala ten silnik na bazowych zaworach, walkach oraz tlokach!!!!!!!!!!
1. Glowica nie dotykamy za bardzo kanalow ssacych ale usuwamy wszelkie niedorobki ( po to one sa tak mocno chropowate zeby turbulizowac WARSTWE PRZYSCIENNA i nie doprowadzic do oderwania na sciankach tym samym zmniejszajac lub mowic jezykiem aerodynamicznym optymnalizujac straty pedu oraz masy- zainteresowanych odsylam do lektury i teori Von Karmana.
2. Oczywiscie chropowatosc kanalu powoduje straty, zwiekszamy tensor naprezenia stycznych co doprowadza w konsekwencji do strat pedu ale o wiele mniejszym stopniu niz w przypadku oderwania tej ze warstwy.
2.1 Teraz wielu z was zada pytanie a dlaczego ta glowica nie dzial dobrze na przeszlifowanych i duzych kanalach ssacych. Poza effektem oderwania warstwy przysciennej ( zmniejsza sie srednie cisnienie statyczne) kolejnym waznym effektem jest zubozanie mieszanki wynika to z tego ze mamay za mala energie w przplywie bliskim powierzchni a tym samym nie ma poprawnej atomizacji cieklego paliwa na sciankach. Dlatego zawsze nawet po malej modyfikacji glowicy silnik pracuje na za ubogiej mieszance.
2.2 Jesli kanal byl by gladki i zapominajac chwilowo o atomizacji paliwa i sprawach mieszania, zeby dobrze dzialal musial by byc niezwykle dokaldnie wyprofilowany tak zeby przeply 'trzymal' sie kszataltu i zeby byc z dala od rejonow dp/dx=0 (inaczej punkt oderwania). Tak wyprofilowany kanal swietnie dziala (male straty przplywu glownie tarcie) dla wysokich zakresow obrotow (duze wydatki).
Dlatego spotkacie sie z dwoma typami glowic (high flow, turbulent)- kazda do czegos innego. High-flow glownie do wyscigow na 400m.
3. Przylgnie i prowadnice zaworowe i przjescie glowica-przylgnia bardzo istotny element w poprawie przplywu gazu, prowadnice zaworow obcinamy(tak ma zrobione fabrycznie r1 2006SP VS r1 2006).
4. Kanaly wydechowe na lustro
5. Przejsc na uszczelke Yec-a 0.35 (std. 0.4)- podnosi CR12.89 i nie terzba regulowac rozrzadu.

Kazda r1 rn22 z dotknieta glowica, odblkowanym ECU, i jakims otwartym wydechem + moze filtr powietrza jest w stanie osiagnac 168-171KM realnie bez WYCIECIA srodka zakresu!!!! Jak widzicie na wykresach w postach wczesniejszych mozna osiagnac wiecej ale ze straszna strata w zakresie uzytkowej.

Jako ciekawostke R1 rn22 BenaSpies osiagala 222KM na wale ( na kole 199KM) ale moc i moment do 7000 miala mniejsza niz fabryczna R1 Red_icon_smile.

[Obrazek: 20120613_205845.jpg]

[Obrazek: 20120613_211319.jpg]

[Obrazek: p1060804web1277detaila.jpg]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-09-09, 10:24 PM przez kawasakizx9r.)
2012-09-09, 10:14 PM
Szukaj


Dodatkowe informacje


Skocz do:

-->