Odpowietrzanie układu hamulcowego
Autor Wiadomość
BeMisz Offline
Moderator
*****

Warszawa
brak

Liczba postów: 1,422
Dołączył: Jul 2010
Reputacja: 4
#1
Odpowietrzanie układu hamulcowego
Yoł!

Czy któryś z naszych szanownych forumowiczów odpowietrzał hamulce samemu?

Jeśli tak, to dajcie mi/nam znać, jak się do tego zabrać - jestem totalnie świeży w tym temacie, a wydaje mi się, że pojawił się u mnie dość poważny problem i nie chcę się zdziwić, przy konieczności mocniejszego hamowania Red_icon_scary

Aha... Tak w ogóle, to wiadomo skąd to się bierze? Red_icon_rolleyes

Pzdr!
2010-09-10, 07:53 AM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
TYSON Offline
Użytkownik
***

CB
RN04

Liczba postów: 199
Dołączył: Jul 2010
Reputacja: 4
#2
RE: Odpowietrzanie układu hamulcowego
Ostatnio widziałem w jakimś tematycznym programie takie sprytne zaworki zwrotne do odpowietrzania..., niestety nie wiem jak z dostępnością.
--
RN04
2010-09-10, 10:02 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
przemko27vr4 Offline
Użytkownik
***




Liczba postów: 126
Dołączył: Jul 2010
Reputacja: 0
#3
RE: Odpowietrzanie układu hamulcowego
Ja sie pochwale,odpowietrzalem sam i to dwa razy :-) W mojej R1 przy zmianie przewodow i u kumpla w r6 przy wymianie plynu na nowy. Plyn wymieniamy co 2 LATA,
Moze przedstawie jak sie do tego zabralem,oczywiescie odrazu mowie ze cwany teraz jestem bo pierwszy raz dwa dni do tego podchodzilem(niestety mam slabe nerwy),Najlepiej we dwoje to czynnosc wykonac,mniej gimnastyki
A wiec tak:
Potrzebne
-Plyn DOT 4
-ok 1 metra wezyka przezorczystego
-szklanka,pojemnik (CZYSTY jak lza)
-Szmatka
-Strzykawka
Po pierwsze zakupujemy plyn,zadnych dot 5.1 ,5 i innych wynalazkow. Nie lucmy sie nadzieje ze w wyzszy numerek poprawi nam hamowanie.Zakupujemy taki jaki jest przeznaczony do danego ukladu,zapewne w 99% r1 bedzie to DOT4. Zakupujemy w sklepie ogrodniczym okolo jednego metra przezroczystego przewodu gumowego dostosowanego do naszego odpowietrznika(nie mam mozliwosc obecnie sprawdzenie obwodu),najlepiej wziasc suwmiake i zmierzyc,przewod musi nachodzic bardzo ciasno. Z faktu ze przewod taki do drogich nie nalezy mozecie kupic na oko,za duzo wielkosci nie ma. Przed przystopieniem do pracy nalezy przygotowac jakis pojemnik na plyn (ewentulanie szklanke) oraz odstawic plyn aby 'oddstal' eliminujac w ten sposob powietrze ktore powstanie w przypadku potrzasania pojemnikiem,pamietajmy POWIETRZE NASZ WROG!!!! Aha ,panowie i bardzo wazna rzecz SZMATKA,zajebiscie żrąca substancja wiec uwazac na felgi,gorna polke i innego rodzaju rzeczy lakierowane. Odkrecamy nakretke zbiorniczka i za pomoca strzykawki usuwamy stary plyn,na odpowietrznik nakladamy waz ktory nastepnie umieszczamy w pojemniku(szklance) wypelniona w 1/4 nowym plynem ,tak aby waz byl caly czas zanurzony!!!! Odkrecamy nieznacznie odpowietrznik ,wlewamy nowy plyn do zbiorniczka (najlepiej na max bo i tak go wypompujemy i bedzie koniecznosc dolewania)i pompujemy dzwignia hamulca,w wezu zobaczymy jak stary plyn ucieka do szklanki przy czym zauwazymy jak po odpuszczeniu dzwigni cofa sie nieznacznie z powrotem,dlatego jest potrzebny plyn w szklance aby zasysal plyn do ukladu a nie powietrze.Caly czas systematycznie usupelniamy plyn do zbiorniczka aby nie zassalo powietrza z gory bo lipa,dlatego pomocna jest dlon drugiej osoby. Pompujemy dotąd az wyeliminujemy powietrze w ukladzie i zobaczymy w wezyku nowy ,swierzy,czysty plyn hamulcowy(patrzymy w wężyk ,brak pęcherzyków powietrza oznacza brak powietrza w ukladzie )Jezeli juz ow pecherzykow nie bedzie, wsio jest okej :-) nastepnie pompujemy dotad az w zbiorniczku plynu bedzie w sam raz czyli pod max ,ostatni raz naciskamy dzwignie i nie odpuszczajac jej zakrecamy odpowietrznik,dopiero po zakreceniu odpowietrznika mozna puscic dziwgnie. Z przodem jest idento.Plyn ze szklanki nie nadaje sie do niczego poniewaz bedzie mial juz w sobie resztki starego,wylewamy ,troche pojemniczek czyscimy i wlewamy znowu 1/4 nowego. Z faktu ze sa dwa zaciski zaczynamy od najdalej oddalonego od pompy,odkrecamy, strzykawa ,stary plyn sio,wezyk na odpowietrznik,odpowietrznik odkrecamy ,plyn wlewamy i pompujemy.WAZNE!!! odpowietrznik odkrecamy stopniowo,ma byc odkecony do tego stopnia aby przeplywal przez niego plyn,Plyn trzeba uzupelniac non stop do zbiorniczka aby go nie zabraklo!!. W przypadku mojej R1 RN19 dodatkowo trzeba odpowietrzyc pompe przod(dlatego tyle mi to zajelo bo nie mialem o tym zielonego pojecia),nie wiem jak w starszych modelach lecz w R6 z 2003 pompa nie miala odpowietrznika, wiec nie trzeba bylo jej odpowietrzac. Jakby co pisac,pomoge.Odrazu mowie proste jak budowa cepa tylko cierpliwosc potrzeba
Co do zaworkow http://www.przewodywoplocie.pl/index.php...-Stahlbus/ moim zdaniem zbedny wydatek
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2010-09-11, 12:03 PM przez przemko27vr4.)
2010-09-11, 11:56 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
BeMisz Offline
Moderator
*****

Warszawa
brak

Liczba postów: 1,422
Dołączył: Jul 2010
Reputacja: 4
#4
RE: Odpowietrzanie układu hamulcowego
no! jeszcze nie przebrnąłem przez całość publikacji, ale wygląda zachęcająco Red_icon_smile

jak się za to zabiorę (nie wykluczone, że na dniach) i będę miał pytania, to z góry wybacz ich potencjalną trywialność Red_icon_wink

pzdr!
2010-09-11, 01:25 PM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
przemko27vr4 Offline
Użytkownik
***




Liczba postów: 126
Dołączył: Jul 2010
Reputacja: 0
#5
RE: Odpowietrzanie układu hamulcowego
No problemo amigo
2010-09-11, 08:53 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
nowak Offline
Użytkownik
***

czytaj wstecz AWW
bialy brzydki

Liczba postów: 367
Dołączył: Jul 2010
Reputacja: 5
#6
RE: Odpowietrzanie układu hamulcowego
ale wypracowanie!

ja bym sie posprzeczal co plynu... zawsze kupowalem DOT5 Red_icon_tongue i w moim mniemaniu dziala lepiej, jesli nie dziala to przynajmniej na psychike dziala lepiej a roznica kwotowa rzadna.

Poza tym jak sobie przypomne, jak wymienilem w R6 na DOT5 to bylo lepiej... chyba ze poprzedni byl juz b.stary?
2010-09-12, 11:36 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
przemko27vr4 Offline
Użytkownik
***




Liczba postów: 126
Dołączył: Jul 2010
Reputacja: 0
#7
RE: Odpowietrzanie układu hamulcowego
Co no tych DOT. A wiec jezeli juz wymieniales to zapewne na DOT 5.1 ,DOT 5 zawiera w sobie silikony i moze uszkodzic uszczelki jezeli uklad do tego nie jest przystosowany ,plyn DOT 5 stosuje sie zazwyczaj w motocyklach HARLEY DAVIDSON .Dawno dawno temu stosowano DOT 3 ale ze wszystko idzie z postepem nastepca tego numerku zostal wspominany DOT 4,plyny typu DOT 5.1 stosowane sa tylko i wylacznie w sporcie ,dlaczego? Dlatego ze maja wyzsza temperature wrzenia-pracy,normalny uklad pracuje w zakresie 300-700 stopni ,w sporcie przekracza grubo ponad 800,Mozna wiec sadzic ze znakiem tego jest lepszy??Wlasnie ze nie,poniewaz nie mamy przystosowanego do tego ukladu hamulcowego.Czesto sie zdarza ze DOT5.1 czesto zrzera nam przewody a my nie jestesmy tego swiadomi. Ja nawet gdy wymienialem przewody w stalowym oplocie nie zdecydowalem sie sie na DOT 5.1. Zawsze wychodze z zalozenia ze kikitance jakby uwazali ze cos bedzie lepsze to odrazu w fabryce zaleli by ci DOT5.1 do ukladu.Dlatego nigdy nie kombinuje z zamiennikami na 'lepsze'.
2010-09-13, 06:24 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
nowak Offline
Użytkownik
***

czytaj wstecz AWW
bialy brzydki

Liczba postów: 367
Dołączył: Jul 2010
Reputacja: 5
#8
RE: Odpowietrzanie układu hamulcowego
Przemko, teraz dales mi temat do przemyslen zimowych i do poszperania po nete informacji Red_icon_smile) Oczywiscie stosowalem 5.1 ze wzgledu na wieksza temp wrzenia i stosowanie go polecil mi jeden z zawodnikow mmp, ktory jezdzil w stockach na R6. Z tym ze kitajce daliby cos lepszego jesli byloby lepsze to nie do konca sie zgodze, bo zamiast dawac ohlins-a do R1 daja jakis shit, a Qualifiery nie sa tak dobre jak 2CT czy sportec M3 Red_icon_smile Jak sie naczytam, nawiem to wroce do tematu Red_icon_cheesygrin
2010-09-13, 09:19 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
przemko27vr4 Offline
Użytkownik
***




Liczba postów: 126
Dołączył: Jul 2010
Reputacja: 0
#9
RE: Odpowietrzanie układu hamulcowego
hehe bardzo dobre z tym Ohlinsem.Chodzilo mi bardziej takze o polke cenowa ,wiadomo jaka jest roznica cenowa miedzy ohlinsem a seryjnym amorem wiec jezeli by tak wszystko wsadzali drozsze to do ilu by podskoczyla cena motocykla. Olej dot 4 kosztuje okolo 30zl za litr a dot 5.1 ??? pare zlotych moze drozszy
2010-09-13, 04:37 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
nowak Offline
Użytkownik
***

czytaj wstecz AWW
bialy brzydki

Liczba postów: 367
Dołączył: Jul 2010
Reputacja: 5
#10
RE: Odpowietrzanie układu hamulcowego
kitajce pazerni sa, na pewno chcieli przyoszczedzic :F Red_icon_cheesygrin daj mi troche czasu na pogooglowanie bo nie mam nic na poparcie swojej teorii Red_icon_LOL
2010-09-13, 05:08 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
przemko27vr4 Offline
Użytkownik
***




Liczba postów: 126
Dołączył: Jul 2010
Reputacja: 0
#11
RE: Odpowietrzanie układu hamulcowego
cos nowego w temacie?? plyn chociaz wymieniony??
z
2010-09-19, 10:51 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
bboy4 Offline
Młody
**




Liczba postów: 18
Dołączył: Jul 2010
Reputacja: 0
#12
RE: Odpowietrzanie układu hamulcowego
przemko ma racje z zastosowaniem płynów DOT. Dot4 w zupełności wystarcza do skutecznego hamowania pod warunkiem że klocki i tarcze są w odpowiednim stanie.

Poza tym najlepszy płyn to regularnie zmieniany płyn...

Wracają cod tematu wymiany płynu to w RN01 odpowietrzenie pompy jest niemal niezbędne do odpowietrzania układu...


Ps: I najważniejsze - Po zmianie płynu zanim odkręcicie manete na drodze , przyhamujcie kilka razy na spokojnie przy wolniutkiej jeździe , żeby potem na skrzyżowaniu nie być zdziwionym ;-)
2010-09-20, 12:32 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
zt_michu
Unregistered




 
#13
RE: Odpowietrzanie układu hamulcowego
miedzy dot 4 5 i innymi typu wynalazkami nie ma roznicy na drodze oczywiscie bo co innego tor tam mozna zagotowac plyn i jest nie fajnie wtedy....zawsze mozna wlac jakis plyn typu racing on wytrzyma wieksza temperature ale bedzie 5 razy drozszy niz zwykly dot 4 np. tak wiec przy napierdalaniu po torze odczujemy roznice na ulicy nie obojetnie jaki dot przy dobrze odpowietrzonym ukladzie bedzie dzialal tak samo Red_icon_smile ot i tyleRed_icon_smile
2010-09-22, 12:05 AM
Odpowiedz cytując ten post
BeMisz Offline
Moderator
*****

Warszawa
brak

Liczba postów: 1,422
Dołączył: Jul 2010
Reputacja: 4
#14
RE: Odpowietrzanie układu hamulcowego
DOT 4 kupiony, wężyk też (dostałem za free), ale niestety nie jest przeźroczysty Red_icon_tongue

2 pytania:
- jeden koleś powiedział, abym przed spuszczeniem płynu poluzował klocki hamulcowe (opinie??)
- ile tego DOT 4 wchodzi do układu?

thx Red_icon_cheesygrin
2010-09-27, 06:45 PM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
nowak Offline
Użytkownik
***

czytaj wstecz AWW
bialy brzydki

Liczba postów: 367
Dołączył: Jul 2010
Reputacja: 5
#15
RE: Odpowietrzanie układu hamulcowego
1. nie trzeba
2. 3/4 buteleczki z orlenu Red_icon_tongue

2.50 przelej mi na konto Red_icon_cheesygrin


PS wymieniles wezyk?
2010-09-27, 11:05 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
przemko27vr4 Offline
Użytkownik
***




Liczba postów: 126
Dołączył: Jul 2010
Reputacja: 0
#16
RE: Odpowietrzanie układu hamulcowego
Ja tam nic nie luzowalem ,w 2 moto wymienialem jak narazie i wszystko gites malina.
2010-09-28, 05:49 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Artur86
Unregistered




 
#17
RE: Odpowietrzanie układu hamulcowego
To powiedz jeszcze jak odpowietrzyć przy pompie...
wymieniałem klocki i płyn... odpowietrzyłem przy zaciskach ale hamulec wchodzi do końca a motor ledwo hamuje...
Kolega mowi mi że pewnie trzeba zestaw naprawczy do pompy ze ma jakies przecieki... ale przed wymiana na starych klockach i płynie hamulec był dobry
2012-03-21, 01:59 PM
Odpowiedz cytując ten post
Cieniu Offline
MotoManiak ;)
*****

W-wa
RN19

Liczba postów: 1,268
Dołączył: May 2011
Reputacja: 3
#18
RE: Odpowietrzanie układu hamulcowego
moze i glupie pytanie ale bez urazy - moze zle odpowietrzyles moze gdzies zostaly bable albo zaciagnales powietrze górą? bo to malutkimi kroczkami trzeba odpowietrzac caly czas dolewajac do zbiorniczka i zobacz czy ten odboj na ktory naciska klamka nie jest wcisniety za bardzo przy pompie, jesli jest wcisniety to mozesz przegrac plyn.
Rn19 + Full Alpinestars + Shoei El capitan Red_icon_smile
2012-03-21, 03:00 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Artur86
Unregistered




 
#19
RE: Odpowietrzanie układu hamulcowego
Zobaczę jeszcze raz. Wieczorem będę walczyć... Interesuje mnie to jak odpowietrzyć przy pompie zeby mnie nic nie zaskoczyło wieczorkiem i zeby udało sie to zrobic...
2012-03-21, 03:34 PM
Odpowiedz cytując ten post
marider Offline
E=mc^2 ;]

Podlasie
Rn22 / EU

Liczba postów: 2,261
Dołączył: Dec 2011
#20
RE: Odpowietrzanie układu hamulcowego
Luzujesz sruby od przewodow przy pompie podobnie jak zaworki w zaciskach i odpowietrzasz pompe tak samo jak przewody. Proste. Jam masz radialna pompe sportowa lub od rn12 i wyzej to jeszcze prostsze.
2012-03-21, 03:59 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post


Dodatkowe informacje


Skocz do:

-->