Sprężyny przedniego zawieszenia rn19
Autor Wiadomość
stachu_r1 Offline
Użytkownik
***

Rzeszów
rn20

Liczba postów: 217
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 3
#21
RE: Sprężyny przedniego zawieszenia rn19
(2016-01-28, 10:08 PM)A.S. napisał(a): HYDRAULIKĄ się nie reguluje zakresu pracy zawieszenia !!

z tym jak najbardziej się zgadzam że do regulacji wysokości pracy zawieszenia i zakresu pracy służą sprężyny (regulacja za pomocą napięcia wstępnego sprężyn lub wymiana sprężyn)

(2016-01-28, 10:08 PM)A.S. napisał(a): 2. Hydraulika >> która odpowiada za pracę amortyzatora ale w zakresie tłumienia ruchów w sensie PRĘDKOŚCI jego nurkowania i odbijania


SIŁĘ TŁUMIENIA czyli potocznie mówiąc "twardość" ustawia się za pomocą hydrauliki która jest odpowiedzialna za to ile ugnie się widelec w danym okresie czasu przy danej sile

W przednim widelcu zastosowane są dwa amortyzatory: sprężynowy i hydrauliczny.
Ruch w pewnym stopniu jest tłumiony przez amortyzator sprężynowy ale jego głównym zadaniem jest utrzymywanie widelca na odpowiedniej wysokości przy danym obciążeniu. Amortyzator hydrauliczny jest odpowiedzialny za tłumienie.
Ruch tłoka tłumiony jest przez olej, który musi być przetłoczony z przestrzeni pod tłokiem nad tłok, a w ruchu powrotnym odwrotnie. Odpowiednio dobrane zawory w tłoku zapewniają zróżnicowanie siły tłumienia podczas ściskania (tzw. dobicia) i rozciągania (odbicia) amortyzatora, przy czym siła odbicia jest większa od siły dobicia (dobicie tłumi jeszcze sprężyna)
W nowoczesnych amortyzatorach hydraulicznych można zmieniać charakterystykę ich pracy np. poprzez zastosowanie sterowanych manualnie zaworów( r1 do 2014 roku) lub automatycznie (r1 2015+) albo płynu magnetoreologicznego, zmieniającego swoją lepkość pod wpływem pola magnetycznego. Sterowanie realizowane jest elektronicznie w zależności od warunków jazdy.
Im większe tłumienie tym mniejszy skok widelca przy wybieraniu nierówności drogi przez co zawieszenie wydaje się strasznie twarde bo pracuje w niewielkim zakresie wysokości 
Im mniejsze tłumienie tym większa średnica kanałów olejowych przez które w danym czasie przepłynie więcej oleju co skutkuje głębszym ugięciem się widelca
Im amortyzator bardziej miękki o niskich siłach tłumienia dobicia i odbicia, tym więcej energii pochłania i mniej drgań przenosi  zapewniając duży komfort podróżowania lecz pozwala jednocześnie na większe kołysanie podczas pokonywania nierówności niż amortyzator twardszy o wyższych siłach tłumienia dobicia i odbicia.
Poprzez nieprawidłowe ustawienie hydrauliki i zbyt gęsty olej łatwo można zmniejszyć zakres pracy zawieszenia na pare cm przy wybieraniu nierówności a pełne zejście widelca będzie tylko możliwe przy ostrym dłuższym hamowaniu przy którym będzie duże obciążenie przodu a olej będzie miał więcej czasu żeby przepłynąć przez kanały.


Mnie najbardziej zastanawia wiarygodność wykonania tych pomiarów tarcia statycznego i dynamicznego
- czy była mierzona sama sprężyna wyjęta z zawieszenia czy cala laga? 
- na jakich wartościach było ustawione dobicie i odbicie?
- w jakiej temperaturze i czy ktoś miał wiedzę jaki był zalany olej

ustawienia w rn20 to

Spring preload adjusting positions
Minimum 8
Standard 5
Maximum 0

Rebound damping adjust positions
Minimum 26 click(s) out*
Standard 10 click(s) out*
Maximum 1 click(s) out*

Compression damping adjust points
Minimum 25 click(s) out*
Standard 10 click(s) out*
Maximum 1 click(s) out*

[Obrazek: 90px-Oil_damper_mov.gif]
2016-02-01, 02:28 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post


Wiadomości w tym wątku
Sprężyny przedniego zawieszenia rn19 - przez Pewus - 2014-11-20, 10:51 AM
RE: Sprężyny przedniego zawieszenia rn19 - przez Artek - 2014-11-20, 10:05 PM
RE: Sprężyny przedniego zawieszenia rn19 - przez Pewus - 2016-01-28, 07:20 AM
RE: Sprężyny przedniego zawieszenia rn19 - przez Dżony - 2016-01-28, 07:40 AM
RE: Sprężyny przedniego zawieszenia rn19 - przez Pewus - 2016-01-28, 08:13 AM
RE: Sprężyny przedniego zawieszenia rn19 - przez A.S. - 2016-01-28, 11:12 AM
RE: Sprężyny przedniego zawieszenia rn19 - przez Pewus - 2016-01-28, 02:28 PM
RE: Sprężyny przedniego zawieszenia rn19 - przez Dżony - 2016-01-28, 03:21 PM
RE: Sprężyny przedniego zawieszenia rn19 - przez A.S. - 2016-01-28, 03:36 PM
RE: Sprężyny przedniego zawieszenia rn19 - przez fiszak - 2016-01-28, 03:58 PM
RE: Sprężyny przedniego zawieszenia rn19 - przez Pewus - 2016-01-28, 04:02 PM
RE: Sprężyny przedniego zawieszenia rn19 - przez fiszak - 2016-01-28, 07:24 PM
RE: Sprężyny przedniego zawieszenia rn19 - przez A.S. - 2016-01-28, 10:08 PM
RE: Sprężyny przedniego zawieszenia rn19 - przez stachu_r1 - 2016-02-01, 02:28 AM
RE: Sprężyny przedniego zawieszenia rn19 - przez Pewus - 2016-01-29, 07:03 AM
RE: Sprężyny przedniego zawieszenia rn19 - przez A.S. - 2016-01-29, 10:11 AM
RE: Sprężyny przedniego zawieszenia rn19 - przez Pewus - 2016-01-29, 10:55 AM
RE: Sprężyny przedniego zawieszenia rn19 - przez Pewus - 2016-01-30, 10:32 PM
RE: Sprężyny przedniego zawieszenia rn19 - przez kyniu - 2016-02-01, 05:27 PM
RE: Sprężyny przedniego zawieszenia rn19 - przez Pewus - 2017-04-08, 02:33 PM

Dodatkowe informacje


Skocz do:

-->