Opony zakładaj tylko takiej szerokości, jaką przewidział producent.
I bynajmniej nie chodzi to obwód i wynikające z tego następstwa. Chodzi o proporcje szerokości rantów felgi do rantów opony.
Efekt będzie taki, że rant gumy zawinie sie do środka ... do felgi i dupa. Za skarby świata nie zamkniesz opony, choć byś nawet na rancie felgi jechał.
A z aspektów praktycznych ... większa masa gumy, potrzebna większy moment do rozbujania tego, a później weź to jeszcze zatrzymaj. Po co odchudzają fele? Żeby dociążyć je oponami? No pomyśl :]
Ponadto odnosiłem wrażenie, że dupa na winklach lubi odjechać - jak kupiłem ktm-a, to właśnie z takim laćkiem i 1,5 miesiąca sie z nim lansowałem

Jak guma na szeroko i zmieści sie w wahacz ... to ... tylko do lansu => wartości użyteczne na minusie (ujemnym), a plusów (dodatnich) nie widzę

Z R1 "dżopera" trudno będzie Ci zrobić