Hehehehehe.... Z ciekawosci chociazby odloz sobie zaba kase na prosty test (watroba moze tez odpocznie przy okazji) i kup 3 filtry oleju
a. Hilofilo
b. oryginalny Yamahy
c. K&N (najlatwiejszy w montazu i demontazu IMHO) do kompletu
Pozniej na kazdym poganiaj, rozetnij po wymianie, obejrzyj dokladnie z latarka w reku, podziel sie na forum obserwacja i pogadamy

Poki co to poziom wiedzy masz tepego Ponuraka i XoXo z tego co obserwuje wiec masz racje ze nie ma o czym z toba dyskutowac na tematy techniczne, za malo wiesz. "Pasjonacie".
Jesli chodzi o zajechane panewki trzeba bylo wybrac takie ASO/warsztat i takiego mechanika ktory potrafi zmienic wlasciwie olej w r1 albo nie brac sie samemu za cos czego nie potrafisz.
Odnosnie moich doswiadczen - ganiam na filtrach oleju K&N dobre 10lat w roznych warunkach, na roznych olejach, z roznymi predkosciami i najmniejszego problemu z nimi nie mialem. W zadnej r1 (z 4) ani w kilku innych motocyklach. 30zl roznicy tanie guano czy dobry K&N mnie nie zbawi.
Co do filtrow powietrza K&N podpowiem ze sa filtry ROAD i RACE (dla tych ktorzy nie uczyli sie angielskiego - na droge i na tor), o uzytej bawelnie tez mozna pisac wiecej ale mi sie nie chce. Edukacja w Polsce jest dostepna dla kazdego i w kazdym wieku, na kazdym poziomie, chyba ze ktos w szkole rzuca/l kamieniami, to pozniej narzeka, zadaje glupawe pytania i sie zastanawia nad byle czym robiac przy okazji innym niepotrzebny metlik w glowie. Prawda?