Niedawno podczas przeglądu auta na stacji diagnostycznej , diagnosta powiedział, że z danych ubezpieczalni wynika że przyczyną wypadków nie jest stan techniczny aut, bo wynosi zaledwie 2%, więc odnosząc się do naszego tematu, motocykle naprawiane przez np MOTO GARGE o ile podchodzą do tego profesjonalnie a ze zdjęć widać, że tak są bezpieczne po naprawie. Widać po zdjęciach że podchodzą do tego pełni świadomi co robią. Ja mogę się tylko wypowiedzieć na temat spawania, bo się na tym dobrze znam. Oglądając fotki widać że mają pojęcie o spawaniu szczególnie ma to znaczenie w aluminium, gdzie przygotowanie materiału do spawania ma bardzo duże znaczenie. Podam przykład z mojego życia , kupiłem kiedyś motor z pospawanym setem kierowcy, widziałem, że spawy są no nie powiem jakie "h...owe" i przygotowanie do spawów było kiepskie, efektem tego było że jak podniosłem się na moto podczas jazdy noga spadła na asfalt , dobrze że nie jechałem z dużą prędkością. Wina leży po mojej stronie bo widziałem że spawy są kiepskie i nie zmieniłem na inny set. Więc widzicie jeśli ktoś zrobił to profesjonalnie to spawy by nie pękły. Patrząc na zdjęcie
http://motogarage.com.pl/realizacje/yamaha-r6.html widać że i w fabryce spawy są kiepskiej jakości, prawidłowo spoina (materiał dodawany) jest zawsze taka jak materiał rodzimy (np rama) lub lepsza jakościowo i nie powinna pęknąć tylko powinien być wyrwany materiał rodzimy (np. rama) przy spawie podczas uderzenia. Ogarniając całość jeśli dana firma dobrze pospawa i zmierzy geometrię motocykla oraz się przejedzie moto aby sprawdzić czy wszystko gra to o co nam chodzi??? Miałem też przypadek że uszkodziłem alusa w aucie i gościu powiedział że tego typu stopu aluminium mi nie naprawi, choć dało by radę bo może mi się rozlecieć w czasie jazdy i nikogo on nie chce mieć na sumieniu, w efekcie alus poszedł na złom. Więc widzicie sami że jeśli firma jest rzetelna, to wie co idzie naprawić a co jest poprostu złomem

Inna rzeczą jest że nasze społeczeństwo nie jest na tyle majętne , aby po wypadku kupić nowe moto lub inne bezwypadkowe, nad czym ubolewam. Mogę na koniec moich wypocin zdradzić, że nawet czołowi zawodnicy w żużlu w Polsce gdy pęknie im rama to ją spawają i jeżdżą dalej a uwierzcie mi często i pękają i są kilkaktotnie naprawiane bo konstrukcje maszyn żużlowych nie są zbyt mocne, a mimo to jeżdżą i się ścigają