Jakość nowych motocykli.
Autor Wiadomość
mad666 Offline
kto się odważy ze mną ścigac ?
*****

KRAKOOVIA
RN42

Liczba postów: 1,231
Dołączył: Jul 2012
Reputacja: 4
#8
RE: Jakość nowych motocykli.
RN22 jest zaprojektowany z dojrzałością konstrukcyjną i bieżącymi trendami stylistycznymi (krótki ogon, masywna czasza z małymi lampkami, niski bak, coraz śmielej odkrywany silnik w ścigaczach, gloryfikacja rur). Wypowiadam się jako designer, projektowałem wiele elementów do samochodów, znam świat stylizowania pojazdów i mam porównanie w tych dwóch modelach i zdarza mi się zmieniać owiewki na torowe i na odwrót.
Ze wszech stron RN22 jest lepiej zaprojektowana dla użytkownika:
1. fotel w mocniejszym natarciu w stronę jazdy, na torze to się mega sprawdza, pozycja jest super, dupa nie odjeżdza od baku i wtedy mam większe wyczucie moto na schodze na kolano i mogę śmiało z kontrolą zsuwać całe ciało do ziemi cały czas kontrolując pojazd - to wszystko sprawa fotela bo na piance już tak świetnie nie jest
2. elementy airboxów właśnie tych gumowych jest lepiej obsługiwane, w RN12 to były klocki lego zbyt skomplikowane, w 22 uproszczono to bardzo a wygląda na bardziej skomplikowane ale wypięcie tego zajmuje 10 sekund a nie 15 minut jak w RN12
3. mamy czasy minimalizmu stylistycznego w projektowaniu, popatrz na telefony sprzed 10 lat a popatrz na smartfona - w nowym telefonie nie masz żadnych detali tylko pełną jedną płaszczyzne i ten styl jest wszędzie: od architektury po hi-tech. Zbędne jest eliminowane choćby z powodów poświęcanego czasu na projekt który w kształcie nie jest najważniejszy lecz w użytku i działaniu. Patrząc dalej: będziemy iść ku jeżdżącej bańce, przeźroczystej bez detali i zapewniam że kół nie będzie - to kwestia czasu.
4. wahacz 22 jest zaprojektowany zgodnie z resztą stylistyki tego motoru i tak samo jest to w 12.
5. nie odczuwam by lampy gorzej świeciły aczkolwiek nigdy nie było tak by soczewki dobrze świeciły: troche siedziałem w projektowaniu reflektorów kilka lat temu i małe lustro soczewek (mimo że ma soczewkę rozpraszającą) nie daje tyle światła co wielkie lustro nawet bez soczewki. Lampy 22 są proste i tanie w produkcji bo tam jest kilka elementów do złożenia a zasade swoją spełniają. 12 były rozbudowane, były 4 lustra wielkie i wyraźne.
6. śruba 22 okropna ale daje pole do popisu w tuningowych częściach oraz jak dobrze kojarzę strasznie mi porysowali mechanicy srube RN12 bo nie umieli myśleć, może dlatego konstruktorzy pomysłeli że mechanicy to ludzie któzy nie myślą i będzie lepiej jak im dadzą prosty korek który się odkręca niż by piękną śrubę ze stopu porysować i poniszczyć.

ogólnie dostęp dojście do dumpera 22 jest mega dobre, plastiki schodzą się idealnie i zdjęcie czaszy lampy owiewek zajmuje 10 minut gdzie w RN12 trzeba było spędzić 2 godziny. Patrząc na model 32 tak silnik jest jeszcze bardziej odkryty, owiewki symboliczne widać wpływy mistrza stajlingu mistrzów włochów -PANIGALE- : ogon, czasza, lampki. Srebrny silnik 32 to największa porażka tego modelu zaraz za śmiesznymi lampkami.

Bądźmy poważni: Koszt produktu w wytworzeniu motocykla to może 1 tys zł. Reszta kosztów to urządzenia do wytwarzania, projekt, marketing,zysk firmy i do tego dieler musi zarobić = 75 tys.
Red_icon_tongue2               Red_icon_jump
2015-05-25, 08:00 PM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post


Wiadomości w tym wątku
Jakość nowych motocykli. - przez Koczis - 2015-05-24, 09:04 PM
RE: Jakość nowych motocykli. - przez ryba - 2015-05-24, 09:15 PM
RE: Jakość nowych motocykli. - przez DawidR - 2015-05-24, 09:23 PM
RE: Jakość nowych motocykli. - przez BaCa - 2015-05-24, 09:43 PM
RE: Jakość nowych motocykli. - przez Koczis - 2015-05-24, 10:06 PM
RE: Jakość nowych motocykli. - przez Nic0 - 2015-05-25, 12:19 AM
RE: Jakość nowych motocykli. - przez Pewus - 2015-05-25, 11:50 AM
RE: Jakość nowych motocykli. - przez mad666 - 2015-05-25, 08:00 PM
RE: Jakość nowych motocykli. - przez Vader81 - 2015-11-29, 11:10 AM
RE: Jakość nowych motocykli. - przez Mawers Totem - 2015-11-29, 11:59 AM

Dodatkowe informacje


Skocz do:

-->