Kontrola trakcji bazzaz zfi tc
|
Autor |
Wiadomość |
gizu
Użytkownik
  
Ksu
RN39
Liczba postów: 221
Dołączył: Dec 2015
Reputacja:
0
|
RE: Kontrola trakcji bazzaz zfi tc
(2015-09-02, 02:21 PM)k1kristo napisał(a): Witam.
Ktoś z tego korzysta i moze cos o tym powiedzieć? Na jakiej zasadzie to działa? Mozna tym sterować? W sensie zdalnie włączać i wyłączać tak jak w r1 rn22 albo BMW s1000rr?
Podpinam się pod temat by nie robić nowego wątku
Z-Fi TC fuel + quick shift + traction control
Z tego co się orientuję firma Bazzaz przygotowuje gotowe zestawy pod konkretny model.
W zestawie dostajemy centralkę sterującą i odpowiednie wiązki przewodów do podpięcia.
W tym zestawie który ja dołączyłem w linku jest jeszcze quickshifter.
Centralka steruje pracą silnika i ma możliwość programowania odpowiednich map - to do niej wszystko się podpina.
Do zestawu dołączona jest także wiązka z lampką, dwustopniowym przełącznikiem oraz 10cio stopniową regulacją kontroli trakcji.
Jak działa sama kontrola trakcji to nie mam pojęcia :/
Ktoś coś wie więcej?
edit: kontrola trakcji działa w ten sposób że centralka czyta obroty silnika i jeśli jest natychmiastowy skok obrotów w górę to ogranicza moc.
Ps. Ciekawe jak to się sprawdza w praktyce?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-12-13, 01:27 PM przez gizu.)
|
|
2015-12-13, 01:23 PM |
|
gizu
Użytkownik
  
Ksu
RN39
Liczba postów: 221
Dołączył: Dec 2015
Reputacja:
0
|
RE: Kontrola trakcji bazzaz zfi tc
(2015-12-13, 02:36 PM)A.S. napisał(a): Prawdziwa kontrola trakcji czyta z czujników przy kołach .. reszta to wymienianie świec przez rurę wydechową .. ale co kto lubi .. Jeśli miałbym kupić cokolwiek to tylko GripONE ...
W przypadku działania ABS'u to bym się z Tobą zgodził że tylko z czytania czujników na kołach ma to sens. Natomiast z kontrolą trakcji to się nie zgadzam.
W przypadku systemów korzystających z czujników na kołach, kontrola trakcji odbywa się poprzez sczytanie różnicy w obrotach tylnego i przedniego koła, a to podczas jazdy motocyklem w złożeniu może nie być takie łatwe. Dlaczego? A no dlatego że jadąc w zakręcie przednie koło może kręcić się wolniej lub szybciej niż tylne. (np.w przeciwskręcie różnica profilów i szerokości tych opon).
W obu przypadkach i tak wszystko trafia do głównej centralki sterującej i efekt działania zależy tylko od tego która to ma lepsze(czytaj. dokładniejsze) algorytmy wyliczeń.
Tak że z góry bym tego nie skreślał tylko dlatego że bazzaz nie pobiera info z czujników kół.
Pozdro!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-12-13, 03:41 PM przez gizu.)
|
|
2015-12-13, 03:37 PM |
|
A.S.
HULK
    
śląsk
K8 + K63 2021
Liczba postów: 3,210
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
22
|
RE: Kontrola trakcji bazzaz zfi tc
No ja się już nie będę spierał bo na szczęście koledzy odpowiedzieli wcześniej  .. Napiszę tylko tyle że to właśnie owe algorytmy są ŚLEPE bez prędkości obrotowej kół, danych z akcelerometra i GPS .. które masz w GipONE.. Chociaż oczywiście te zabawki są tam opcjonalne ... ale cena nawet za wypasiony zestaw wychodzi jak za te "cuda" z pseudo kontrolą ..
O co chodzi w TC ??
No nie tylko oto żeby ci tył NIE odjechał, bo przed tym nie ma ratunku .. odkręcisz i polecisz nawet na kontroli z BMW ... chodzi o to co możesz uzyskać dzięki kontroli właśnie tej różnicy w prędkości obrotowej a nie dławiąc obroty jak szybko wzrosną .. Te wszystkie efektowne slajdy i drifty to moc "Penitum 4" w TC  ...
Ale temat szeroki .. ja tylko radzę co warto a co nie do końca  ..
A wierz mi różnice między środkiem opony a jej barkiem w ostrym złożeniu to ja znam na pamięć .. to jest JEDEN bieg niżej dokładnie  ...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-12-13, 08:56 PM przez A.S..)
|
|
2015-12-13, 08:54 PM |
|