WAZNE rn19 masowe uszkodzenia zaworow i prowadnic
Autor Wiadomość
kawasakizx9r Offline
Użytkownik
***




Liczba postów: 373
Dołączył: Mar 2012
Reputacja: 1
#61
RE: WAZNE rn19 masowe uszkodzenia zaworow i prowadnic
Eh nie panikowac bo wole bzdurna prowadnice wymienic niz panewki I wal w s1000rr albo sierdziec spalonym olejem jak w sc59
2013-08-02, 07:43 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
IsThePower Offline
matt1992
****


rn09/ rn12

Liczba postów: 768
Dołączył: Mar 2013
Reputacja: 3
#62
RE: WAZNE rn19 masowe uszkodzenia zaworow i prowadnic
Kawa mógłbyś mi dokładnie na priv napisać jak mam sprawdzić te zawory u siebie w rn20 ? Po kolei jak sie do tego dobrać , jak maja wyglądać itp, bo dzisiaj chciałbym to rozebrać i zobaczyć w jakim to stanie jest. Będę bardzo wdzięczny !:-)
2013-08-02, 12:13 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
kawasakizx9r Offline
Użytkownik
***




Liczba postów: 373
Dołączył: Mar 2012
Reputacja: 1
#63
RE: WAZNE rn19 masowe uszkodzenia zaworow i prowadnic
marin psk napisal "Koczis sciagasz przepustnice i widzisz w kanalach ssacych trzonki zaworowe. Krecisz walem tak zeby zawory uchylic i widzisz ta czesc trzonkow, ktora w prowadnice wchodzi.
Inne pytanie dotyczace tematu:

Kawa opisales tutaj z tego co widze tylko i wylacznie przypadk izaworow ssacyc. A co z wydechowymi ? Byly podobne przypadki ?"

tak jak zostalo napisane
2013-08-02, 12:17 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
IsThePower Offline
matt1992
****


rn09/ rn12

Liczba postów: 768
Dołączył: Mar 2013
Reputacja: 3
#64
RE: WAZNE rn19 masowe uszkodzenia zaworow i prowadnic
Ok, dzięki
2013-08-02, 12:47 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Pewus Offline
Konkretny
****

Powiat Chrzanowski
RN20 US

Liczba postów: 633
Dołączył: Nov 2012
Reputacja: 3
#65
RE: WAZNE rn19 masowe uszkodzenia zaworow i prowadnic
miałem dziś to sprawdzić... ale skończyło się na tym, że wyczyściłem tylko filtr i się poddałem Red_icon_wink wkurwiłem się też, że nie ma w R1 jakiegoś patentu na podtrzymanie baku w górze (jak klapy w samochodzie) i musiałem sznurkiem go przewiązywać i zaczepić pod siedzeniem pasażera... w tym momencie zatęskniłem za SV 650S Red_icon_wink
2013-08-03, 08:47 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
srubar1 Offline
yamaha r1
*****

starachowice
rn12

Liczba postów: 2,123
Dołączył: Apr 2012
Reputacja: 8
#66
RE: WAZNE rn19 masowe uszkodzenia zaworow i prowadnic
ja podkładam młotek , o półke,lub całkiem demontaz,
ale co na zaworze widac ,rysy itp to symptom jak na foto ,czy jak.
r1 i życie staje się szybsze......Red_icon_smile
2013-08-03, 09:15 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Pewus Offline
Konkretny
****

Powiat Chrzanowski
RN20 US

Liczba postów: 633
Dołączył: Nov 2012
Reputacja: 3
#67
RE: WAZNE rn19 masowe uszkodzenia zaworow i prowadnic
ja nie doszedłem do tego etapu jeśli mnie pytasz Red_icon_wink chciałbym zobaczyć film krok po kroku jak dobrać się do tych wtrysków i je ściągnąć, bo wydaje mi się, że jak ja bym się za to zabrał to dużo niepotrzebnej roboty bym zrobił, a potem zapomniałbym to złożyć do kupy
2013-08-03, 09:46 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
srubar1 Offline
yamaha r1
*****

starachowice
rn12

Liczba postów: 2,123
Dołączył: Apr 2012
Reputacja: 8
#68
RE: WAZNE rn19 masowe uszkodzenia zaworow i prowadnic
zdiecie wtrysków no problem,ale jak powinien wygladac to gniazdo zaworu,trzonek itp
r1 i życie staje się szybsze......Red_icon_smile
2013-08-04, 09:46 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
adamRS Offline
Użytkownik
***

Wieluń
R1 rn12

Liczba postów: 123
Dołączył: Jun 2013
Reputacja: 0
#69
RE: WAZNE rn19 masowe uszkodzenia zaworow i prowadnic
Jest pokazane na pierwszej stronie.
2013-08-04, 10:19 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
BaCa Offline
Wariat
*****

Polkowice
Kein

Liczba postów: 1,640
Dołączył: Nov 2012
Reputacja: 6
#70
RE: WAZNE rn19 masowe uszkodzenia zaworow i prowadnic
Ja pierdole ludzie czytajcie całe wątki to będziecie rozumieli (chociaż trochę). A takie czytanie ostatniej str to jest po prostu zwykłe lenistwo i nie potrzebne zaśmiecanie w wątkach...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-08-04, 11:05 AM przez BaCa.)
2013-08-04, 11:05 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Koczis Offline
Moderator - Forumowa Legenda :)
*****

Warszawa
RN65 i RN01

Liczba postów: 10,687
Dołączył: May 2011
Reputacja: 58
#71
RE: WAZNE rn19 masowe uszkodzenia zaworow i prowadnic
Tak dla wszystkich którzy nie czytali wątku na R1-Forum.com. Tam jest wyraźnie napisane, że przypadłość objawiała się w okolicach 5-6tyś mil, czyli wychodzi na nasze jakieś 8-10tyś km i silniki wyraźnie padały.
Najpierw objawiało się to cykaniem, a po pewnym dystansie silnik zaczynał nierówno pracować, tak coś jak na 3 cylindry. Olanie takich! objawów skutkowało nawet ułamaniem zaworu, który wpadał do cylindra i co dalej to można sobie wyobrazić.

Podejrzewam, że 99% moto które są w PL na dużo większy przebieg niż te 10tyś km. Jeśli tak to raczej ta wada Was nie dotyczy, bo już dawno by się zakończyła uszkodzeniem silnika.

Tak więc luzik. Jak ktoś ma przebieg w okolicy 10-14tyś km to może sobie luknąć, ale jak ma więcej niż 20tyś to już raczej może sobie to darować, chyba że lubi grzebać przy moto.

Dodatkowo jeśli macie możliwość sprawdzenia daty produkcji Waszego bajka, to też lekko ułatwi, bo większość usterek była z lutego 2007! choć też zdarzyło się kilka wad w roczniku 2008.

Reasumując:
- masz pow 20tyś km, możesz sobie darować sprawdzanie
- masz do 20tyś i coś cyka w przedziale 4-6tyś obr/min - sprawdź
- masz smykałkę do grzebania przy moto - sprawdź, na 100% nie zaszkodzi
- masz moto z 2.2007 - luknij obowiązkowo

Jak coś źle napisałem to niech mnie Kawa poprawi, bo lepiej zna angielski Red_icon_cheesygrin
---
Jawa TS350 > XJ600s > FZS600 > RN12 2004 > RN09 2002 > FZ1s GT > RN09 2003 > CBR1000RR SC57a > RN12 2006 > RN22 lift > RN32 + RN01 > RN65 2024 + RN01 1999


Moje kiepskie filmy na YT: https://www.youtube.com/user/koczis27/videos





2013-08-04, 09:39 PM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Pewus Offline
Konkretny
****

Powiat Chrzanowski
RN20 US

Liczba postów: 633
Dołączył: Nov 2012
Reputacja: 3
#72
RE: WAZNE rn19 masowe uszkodzenia zaworow i prowadnic
gdzie jest napisane z którego miesiąca jest moto? gdzieś pod owiewką? Red_icon_smile w dokumentach mam napisaną datę ale to raczej data przyjechania moto do salonu w USA a nie wyprodukowania
2013-08-05, 05:30 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Koczis Offline
Moderator - Forumowa Legenda :)
*****

Warszawa
RN65 i RN01

Liczba postów: 10,687
Dołączył: May 2011
Reputacja: 58
#73
RE: WAZNE rn19 masowe uszkodzenia zaworow i prowadnic
Niestety datę możesz tylko odczytać z papierów lub po Vinie w ASO.
---
Jawa TS350 > XJ600s > FZS600 > RN12 2004 > RN09 2002 > FZ1s GT > RN09 2003 > CBR1000RR SC57a > RN12 2006 > RN22 lift > RN32 + RN01 > RN65 2024 + RN01 1999


Moje kiepskie filmy na YT: https://www.youtube.com/user/koczis27/videos





2013-08-05, 05:32 PM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Gr4 Offline
świr
****


>>John Deere<<

Liczba postów: 903
Dołączył: Sep 2012
Reputacja: 1
#74
RE: WAZNE rn19 masowe uszkodzenia zaworow i prowadnic
pewus date masz na osłonie baku na boczkach na kazdym plastikowym elemencie praktycznie moja jest z 08.2007 produkcyjnie
2013-08-05, 06:51 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Vader81 Offline
Konkretny
****

Bielsko-Biała
YZF R1 2014

Liczba postów: 752
Dołączył: Feb 2012
Reputacja: 2
#75
RE: WAZNE rn19 masowe uszkodzenia zaworow i prowadnic
na naklejce z vinem tez jest data np 03\2007 jak dobrze kojarze
2013-08-05, 06:56 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
r1mariusheq Offline
Młody
**

Pleszew
RN20

Liczba postów: 64
Dołączył: Jun 2013
Reputacja: 0
#76
RE: WAZNE rn19 masowe uszkodzenia zaworow i prowadnic
ufff moja jest z marca 2007. Vader81 ma rację. Najprościej sprawdzić na naklejce VIN, nad numerem nadwozia jest nadruk typu "3/07" (tak jest u mnie).
XJ600S 97' (2009-2010) --> R1 RN01 99' (2010-2013) --> RN20 (2013-aktualnie)
2013-08-05, 11:00 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Vader81 Offline
Konkretny
****

Bielsko-Biała
YZF R1 2014

Liczba postów: 752
Dołączył: Feb 2012
Reputacja: 2
#77
RE: WAZNE rn19 masowe uszkodzenia zaworow i prowadnic
u mnie taki sam 3/07 Red_icon_smile
2013-08-06, 05:44 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
BaCa Offline
Wariat
*****

Polkowice
Kein

Liczba postów: 1,640
Dołączył: Nov 2012
Reputacja: 6
#78
RE: WAZNE rn19 masowe uszkodzenia zaworow i prowadnic
r1mariusheq napisał(a):ufff moja jest z marca 2007. Vader81 ma rację. Najprościej sprawdzić na naklejce VIN, nad numerem nadwozia jest nadruk typu "3/07" (tak jest u mnie)

Uffff????????? Czy to oznacza Twoją wielką radość i nawet tego nie sprawdzisz? Bo ja bym nie ryzykował a trochę pracy przy moto to przecież czysta przyjemność...
2013-08-06, 07:17 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
r1mariusheq Offline
Młody
**

Pleszew
RN20

Liczba postów: 64
Dołączył: Jun 2013
Reputacja: 0
#79
RE: WAZNE rn19 masowe uszkodzenia zaworow i prowadnic
Tak BaCa na razie nie zamierzam nic ruszać. Silnik nie "cyka" nie wydaje z siebie niepokojących dźwięków - a to są pierwsze objawy z tego co pisano wcześniej. To na tym etapie jest czas aby to skontrolować i wymienić zanim coś złego się wydarzy. Moto mam od lipca i zrobiłem nim w miesiąc 3 tys km i absolutnie nie ma mowy o jakichkolwiek objawach opisywanych wcześniej typu dziwne dźwięki falujące obroty itd. Przy tak intensywnej eksploatacji na pewno odczułbym różnicę w pracy sinika, w zmieniających się dźwiękach (mowa o tym cykaniu).

Czy to oznacza moją wielką radość, że mój grat nie jest z lutego 2007?? Tak!!! Bo skoro ta seria jest szczególnie narażona na tą przypadłość to prawdopodobnie skontrolowałbym to wcześniej nie czekając na pierwsze objawy.

Zacznie silnik cykać to zacznę szukać przyczyny. Ludzie nie popadajmy w totalną psychozę. RN19 latają od 6 sezonów po drogach i w ogóle o problemie nie było słychać.

Zdjęcia zamieszczone w tym poście pochodzą z innego forum pewnie nawet nie z Europy. Tak naprawdę
nie wiadomo czy to jest pojedynczy przypadek czy na większą skalę problem bo tego nie sprawdzimy.

Jeżeli użytkownicy z naszego forum zaczną kontrolować swoje maszyny i mówić że jest problem to zacznę się bać i skontroluję te zawory. Chciałbym aby w tym poście Ci co dokonali kontroli podawali rok produkcji (z miesiącem włączenie) i info o zaworach, jakby dało radę to zdj dodatkowo. Przypuszczam, że na "naszym podwórku" ani jednego przypadku nie będzie z wadliwym zaworem. A cała sprawa jest nadmiernie rozdmuchana.

To wszystko powoli zaczęło robić się chore. Teraz jak forumowicz chce sprzedać swoją RN19 to zaraz wszyscy go atakują, że na pewno sprzedaje bo zawory... Ludzie nie dajmy się zwariować!!!!!

BaCa też lubię grzebać przy moto choć profesjonalnym mechanikiem nie jestem Red_icon_smile Ale przyjdzie czas na większy przegląd po sezonie 2013 i wtedy będzie okazja rzucić okiem na te zawory. Teraz zamierzam cieszyć się jazdą Red_icon_wink
XJ600S 97' (2009-2010) --> R1 RN01 99' (2010-2013) --> RN20 (2013-aktualnie)
2013-08-06, 09:03 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Koczis Offline
Moderator - Forumowa Legenda :)
*****

Warszawa
RN65 i RN01

Liczba postów: 10,687
Dołączył: May 2011
Reputacja: 58
#80
RE: WAZNE rn19 masowe uszkodzenia zaworow i prowadnic
I takie podejście do tematu jak r1mariusheq powinien mieć każdy. Nie słychać nic niepokojącego to ciesz się moto, a zaworki sprawdzisz sobie po sezonie w długie zimowe wieczory Red_icon_cheesygrin
---
Jawa TS350 > XJ600s > FZS600 > RN12 2004 > RN09 2002 > FZ1s GT > RN09 2003 > CBR1000RR SC57a > RN12 2006 > RN22 lift > RN32 + RN01 > RN65 2024 + RN01 1999


Moje kiepskie filmy na YT: https://www.youtube.com/user/koczis27/videos





2013-08-06, 01:26 PM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post


Dodatkowe informacje


Skocz do:

-->